HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nya blaskan stereo.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/05/21 :  11:55:43  Show Profile Send molsson a Private Message
Har någon läst den? Åsikter.

No hay banda!!

B Peter
Member

635 Posts

Posted - 2003/05/21 :  12:13:47  Show Profile Send B Peter a Private Message
Är det en svensk tidning?
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/05/21 :  12:24:03  Show Profile Send molsson a Private Message
Japp.

No hay banda!!
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2003/05/21 :  12:51:58  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Nummret jag bläddrade lite i verkade vara starkt inriktat på bilstereoinstallationer, även om omslaget utlovade hif/bil/PA, lite av en besvikelse.

Själv föredrar jag tyska tidningar, klang+ton, hifi-selbstbau, vi har inga bra motsvarigheter till dessa här i sverige tyvärr.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

whiskyman
Member

3896 Posts

Posted - 2003/05/21 :  12:54:39  Show Profile Send whiskyman a Private Message
Jag letade idag efter denna på pressbyrån men de hade den inte. mvh Kristofer
Go to Top of Page

vincent
Member

235 Posts

Posted - 2003/05/21 :  13:19:26  Show Profile Send vincent a Private Message
Jag tycker det verkar vara en riktig skräp tidning. De testade ett par Cerwin Vega "disko" och gav den bra ljud beryg. Den kanske inte vänder sig till den riktigt hifi intresserade utan till den som vill ha allt fast det skall vara så billgit som möjligt.?????Kanske jag har fel men jag fick den uppfattningen när jag bläddrade igenom den nere i kiosken.....
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/05/21 :  13:32:11  Show Profile Send divander a Private Message
Den var betydligt bättre än vad jag hade hoppats på. Jag hoppades inte på mycket. Jag trodde inte att det skulle finnas någonting att läsa. När jag såg omslaget trodde jag bara att det skulle handla om stora basar, många watt, lättklädda tjejer som står och hänger över någon hottad bil med tonade rutor. Men det var lite annorlunda på insidan (som det ofta är). Där fanns det lite av varje. Bland annat diy-kablar av Svalander och ett högtalar-bygg-projekt. Utseendemässigt påminner den ganska mycket om Hifi&Musik. Var den då tillräckligt bra för att köpa igen? Nja vi får se. Kanske får den en chans till.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2003/05/21 :  13:54:42  Show Profile Send geldis a Private Message
Tyckte det var lite vält tunnt. Kablarna (diy) och lite vinyltips var det enda som jag fann intressant. Hade jag varit intresserad av bilstereo fanns det mer att läsa. Tycker det känns som man vänder sig främst till bilburen ungdom.Kommer inte köpa den igen.
MVH

geldis
Go to Top of Page

geldis
fd. klubbmästare i ASO

1266 Posts

Posted - 2003/05/21 :  14:04:18  Show Profile Send geldis a Private Message
hoops, en ny stjärna :-)

geldis
Go to Top of Page

Jensevik
Member

513 Posts

Posted - 2003/05/21 :  15:01:59  Show Profile  Visit Jensevik's Homepage Send Jensevik a Private Message
Det är fd Bilstereotidningen som bytt namn och breddat sin inriktning lite.

"It takes a joyful sound
To make the world go round"
Go to Top of Page

marens
Member

3368 Posts

Posted - 2003/05/21 :  16:39:06  Show Profile Send marens a Private Message
Får jag fråga vad det är för poäng med en bredare smal tidning? Man läser inte såna tidningar för att de är breda, tvärtom.
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/05/21 :  17:43:50  Show Profile Send divander a Private Message
Endel är lite intresserade av ljud i allmänhet. Både lite dunka dunka till bilen och en hyffsad anläggning hemma som både låter rätt okej och impar lite på polarna. Andra vet kanske inte riktigt vad de är intresserade. De köper nog en sådan tidning till man har snott in sig på ett smalare område. Jämför med båttidningar som tar upp både motor, segel och roddbåtar. Inredningstidningar som tar upp möbler, renovering, rädgård mat och konst. Det finns rätt många ganska "breda" tidnignar. De vänder sig till den stora massan som bara är lite "allmänt intresserad". De som har ett riktigt djupt intresse läser kanske Form eller Rum (eller vad de heter) i stället för Elle interiör och Sköna hem. De som är allmänt intresserade av ljud kanske köper Stereo (vi får väl se om de överlever) sen kanske de gräver ner sig i någon del och går över till en mer snäv tidning.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

dj.allan
Starting Member

5 Posts

Posted - 2003/05/21 :  21:29:54  Show Profile Send dj.allan a Private Message
Är lite kluven. Hoppas att vikten kommer att ligga på bilstereo men mycket av det andra kan också vara kul.
Anledningen till att de har breddat sig var på grund av att många av läsarna ville ha något liknande enligt en enkät.
Får se hur det artar sig.

Min signatur
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/05/21 :  21:53:39  Show Profile Send divander a Private Message
Bara för att tidningen inte går så mycket på djupet och att man själv inte hittar så mycket intressant i den betyder ju inte att den är dålig.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Mirage
Member

493 Posts

Posted - 2003/05/21 :  21:57:25  Show Profile  Visit Mirage's Homepage Send Mirage a Private Message
Precis som Jensevik skriver är det Bilsterotidningen som ändrat form. Det är en tidning som jag läst sedan det knappt fanns ett ord rätt stavat i den! (Det var rätt länge sen)
Själv är jag besviken på den nya tidningen, de skriver om en massa som inte intresserar mig. Precis som Marens skriver läser (läste) jag denna tidning för att läsa om bilstereo. Vill jag läsa om annat har jag HiFi & Musik, HemmaBio och Hifi+ samt vissa nummer av High Fidelity.
Själv skulle jag uppskatta om HiFi & Musik inriktade sig på just detta och lät HemmaBio ta hand om "resten". Men det blir väl billigt att skriva artiklar ur lite olika vinkel om samma produkter.... Och nu får man en tidning till som kan vara med att dela.

Prenumerationen på Stereo kommer inte att förnyas. Det enda positiva jag har att säga är att jag hittade en Nakamichi MB-75 till fyndpris bland tidningens annonser, den sitter nu i min bil.

http://www.nakamichi.com/

Erik Nyström
Mitt system eller här

Edited by - Mirage on 2003/05/21 21:59:46
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2003/05/21 :  22:03:05  Show Profile Send Ayn a Private Message
Nakamichi gör mycket bra. Lite konstigt att det inte finns fler som säljer märket i Sverige, allt som verkar finnas att få tag på är deras Soundscape-prylar.

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/06/16 :  09:34:46  Show Profile Send Bravo a Private Message
En enklare typ av DIY-tidning.

Bravo
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/06/16 :  10:46:45  Show Profile Send divander a Private Message
En riktigt bra DIY-tidning skulle sitta fint. Den skulle ta upp både smått och stort , enkelt och avancerat. Men hålla sig till DIY.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

Tank
Member

520 Posts

Posted - 2003/06/16 :  13:32:36  Show Profile  Visit Tank's Homepage Send Tank a Private Message
Där sa du något, divander. Något för oss hififorumare att ta oss an, kanske?

F.ö. tyckte jag tidningen stank... för mycket stavfel för att jag ska behaga läsa tidningen.

Edited by - Tank on 2003/06/16 13:35:50
Go to Top of Page

Majjen03
Ej medlem längre

772 Posts

Posted - 2003/06/16 :  14:40:52  Show Profile Send Majjen03 a Private Message
Hej Molsson!

Har nu läst den, om den tycker jag usch,usch,fy,fy!
Nöjer med H&M och High Fidelity när det gäller svenska tidningar.
Mvh
Kenth
Go to Top of Page

period
Member

188 Posts

Posted - 2003/06/16 :  15:01:19  Show Profile Send period a Private Message
Håller med Majjen03. Kommer inte köpa den igen.

Mvh // Per
Go to Top of Page

Per
cyklist, halvjapan, blivande maktfaktor

1218 Posts

Posted - 2003/06/16 :  17:14:25  Show Profile Send Per a Private Message
jag antar att ingen av er uppmärksammat att bilstereotidningen har försvunnit från marknaden. den här är väl meningen som ersättning och innischning av de disko/pa intresserade läsarna. hifikillar har kanske inte så mkt att hämta!

Beethoven wrote music though he was deaf. He was so deaf he wrote loud music.
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/06/17 :  00:40:18  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Reklamblaska för BRL´s sortiment?

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

molsson
Member

1646 Posts

Posted - 2003/06/17 :  00:50:58  Show Profile Send molsson a Private Message
Jag som letade med ljus och lykta efter senaste bilstereotidningen. Där var förklaringen. Men efter den allmänna sågningen, så är det nog tveksamt om det blir något köp.

No hay banda!!
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/06/17 :  10:11:10  Show Profile Send divander a Private Message
Men om det är samma människor som ligger bakom både Stereo och den gamla bildtereotidningen är kanske inte skillnaden mellan dessa två så stora. Tyckte man om den förra så kanske man gillar den senare. Vad jag har förstått så är den bara breddad något åt hifi/pa/dj-hållet.

Oops! I did it again
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000