Jag har på lite omvägar fått tag i riktigt tjock aluminiumplåt. 30mm! Tänkte mig ett par öppna bafflar med denna men behöver lite råd om hur jag skall gå tillväga för att få den fräst till den form jag önskar samt få hål upptagna. Någon som vet en lämplig firma för detta i Stockholmsområdet? Vad kan det kosta? Jag kan tänka mig att göra en mycket noggrann ritning i Pro Engineering, men man kanske bör komma med färdiga CAD-filer till fräsen för att inte fördyra det hela?
Eller är det helt enkelt så att någon av oss jobbar med detta och kan erbjuda sina tjänster mot rimlig kostnad?
/Frez
"Det största som jag har sett på en Islandshäst är Sune Mangs."
I göteborg så är det lättillgängligt med tjock aluminium, hur det är i stockholm vet ja inte. Men för just själva arbetet bör du ringa runt till mekaniskaverkstäder o fråga, tills du kommer rätt. Ofta kan även dom fixa materialet.
Förövrigt brukar väl priset för aluminium vara ca 70 sek per kg, så det kan bli rätt dyrt med öppna bafflar Till aleph byggena jag håller på med kostade 2st fronter 200*300*30mm tjock 700sek.
skall nog gå att ordna...om du kunde posta en simpel skiss eller någa så kan jag se litegrann hur du har tänk dig det. om det inte är för besvärligt så kanske du kan svänga förbi någon helg så kan jag fixa det medans du väntar =)
Inga probbs. Jag fixar en måttsatt skiss i Pro Engineering. Borde inte bli alltför svårt. Kort sagt handlar det om:
- Håltagning och nedfräsninga av element - Rundning av kanter bak och fram - ev urfräsning av elementhålen på baksidan för ökad luftgenomströmning från membranets baksida.
Det var nog allt
/Frez
"Det största som jag har sett på en Islandshäst är Sune Mangs."