Finns det något litet DVD-A/SACD försteg på marknaden....? Dvs. ett försteg med analoga 5.1 ingångar som många lite äldre processorer/försteg saknar. Det måste vara många med mig som är nöjd med sin nuvarande surroundreciver eller surroundförsteg men saknar dessa ingångar och måste se sig om efter andra produkter för att kunna utnyttja dessa nya format till fullo.
Jag vill ha ett sådant av god kvalitet och inga onödiga finesser för att koppla DVD-A spelaren till effektförstärkaren. Helst med fjärr....
Harmony, då blir det 16500:- utan fjärr och det tycker jag är lite dyrt då jag i stort sett bara behöver ett steg med en volymkontroll mellan DVD-A spelaren och effektförstärkaren.
Micromegan har väl inga 5.1 analoga ingångar vad jag förstår.... fyller inte riktigt uppgiften.
Sony TA-P9000ES, en mycket underskattad förförstärkare. Börjar bli svår att få tag på, produktionen är nog nedlagd! Jag har länge letat efter ett begagnat exemplar här i Sverige. Tips mottages gärna!
Ja, den sistnämnda verkar vara en apparat som skulle passa mina behov. Då är vi två om att leta den på begagnatmarknaden Lennart... Det verkar onekligen som om den inte tillverkas längre, är det någon som vet vad den kostade ny...?
Technics c-1010 eller vad det heter har 5.1 ingång som bara går vidare till via volympoten till preout. Här är en länk till ett test där den testas med matchande slutsteg
Nä det är klart:-). Jag tycker själv att det är ett riktigt fult försteg och samtidigt kan jag inte annat än att tycka det är konstigt att inga andra tillverkare har liknande produkter.