Jag såg att det fanns en annan tråd om detta ämne. Fast i en annan inrikting. Nå iaf, ska komma till min fråga.
Jag är på jakt efter en D/A omvandlare i prisklassen 1500 till 4000:- Den ska helst vara strippad från krimskrams så mkt som möjligt.
Det jag ska använda den till är mellan dator (digitalutgång) och förförstärkare.
Ni kanske har förslag på lämpliga D/A omvandlare jag kan kika på? Och ni kanske även har tips på affärer i Malmötrakten som kan tänkas ha sådana här prylar för hemlån?
För övrigt måste jag tacka för all intressant läsning på detta forum :) Har intrycket att folk här är mycket kompetenta och ja, jag har lärt mig en hel del om mitt nyfunna intresse.
...fast om jag ska vara ärlig har jag inte hört på den själv än, men andra som köpt här på forumet verkar helnöjda. Själv väntar jag på att få hem mitt demo-ex. Om du är nyfiken kan du ställa dig i kö (tror inte det är fasligt lång kö, så det är inget hopplöst projekt) hos Harmony Design, de skickar hem ett demo-ex till dig och allt du betalar själv är frakt på nån hundring eller vad det blir. Exemplariskt sätt att låta kunderna utvärdera produkterna, tycker jag...
Nypris för DA9 är 4000:- och ditt önskemål om att den ska vara strippad från allt onödigt kunde nog inte bli mer bönhört. Titta själv!
Hej Meyer! Kolla om du kan finna en beg Cambrigde DAC3! Rekomenderas starkt då jag suttit på en själv i mången år och den har fått vara upp till bevis ofta!!! Spelar rock´n roll med självkänsla! Sett den för runt 1500:-.
"I am not young enough to know everything" - Oscar Wilde -
"Simplicity is the ultimate sophistication" - Leonardo da Vinci -