Author |
Topic  |
|
HenkesHiFi
Member

60 Posts |
Posted - 2002/08/09 : 16:10:51
|
6-0, 6,0 6,0
Var på lunchen inne på Hifi-Skåne och ville lyssna lite på högtalare. Fick ett trevligt bemötande och sedan fick jag, efter en snabb instruktion rörandes kopplingsdosan, lyssna på egen hand i lugn och ro i lyssningsrummet på valfri volym ect(även genom den elektronik jag ville skulle användas). Jag var där i närmare en timme och bytte CD-skivor alltefter behov. Jag kunda successivt eliminera högtalare efter högtalare (de har rätt många). När jag var tvungen att avrunda, back to office, pratade säljaren och jag i ca 10 minuter om de tre olika högtalare jag fastnat för, dess olika karaktär och givetvis priserna. Allt detta i en otvungen atmosfär.
Lämnade butiken med lite prisuppgifter och en fin Audiovectorbroschyr!
(vågar knappt nämna att jag gillade AE Evo Three och Audiovector C2/M3 bäst - rätt överkomliga om man bortser från M3. Monitor Audio Silver 8i, som skall vara så fin i basen enl. reviews, hade inte en chans mot de andra i de lägre regionerna - besviken.).
Kan mycket väl komma att handla där (måste dock hitta Dynadio Audience högtalare att lyssna på först...).
Trevlig helg, Henke
|
|
Akhenaton
Flippersamlare

1017 Posts |
Posted - 2002/08/09 : 16:35:32
|
Jag har själv sprungit på hifi skåne en hel del de senaste veckorna då jag lyssnat på Audiovector M3 signature och Monitor audio gold 20 reference.
Måste hålla med om att bemötandet är helt suveränt! Dom är alltid jättetrevliga, speciellt den yngre av de två? säljarna. Det är aldrig några problem att lyssna på exakt det man vill lyssna på, även om det innebär att säljaren måste koppla om en hel del och bära högtalare med mera...
Man känner sig alltid välkommen i butiken, även om dom har mycket folk. Dom kopplar upp det man vill lyssna på, man får lyssna på det så länge man vill och när man sedan behöver diskutera/ventilera sina intryck så har säljaren tid och verkar genuint interesserad av att man som kund ska få så mycket välljud som möjligt. Det är även en av dom få hifi affärer jag har varit på där säljaren accepterar att det är möjligt att kunden kan ha ett annat ljudideal än säljaren själv. Än så länge är det bara the rock och hifiskåne som har säljare som förstått detta..
Säljarna på hifi skåne förstår också att man inte köper ett tvåkanals system för ca 60 000kr utan att ha lyssnat ordentligt på grejerna först, något som Malmö hificenter inte har reflekterat över...
Att beropå handla "utomlands billigt kontra handla i sverige dyrt med bra service" så kan jag faktiskt hålla med om att servicen man får i affärer som hifiskåne eller the rock är värd sin vikt i guld. Jag har bestämt mig att handla mina högtalare på hifiskåne(om det blir Audiovector m3 signature) eller på the rock (om jag bestämmer mig för kappa 600) trots att jag tjänat några tusenlappar på att plocka hem dom från tyskland. Detta p ga att dessa två affärer har sånt enormt bra kundbemötande. Elektroniken kommer dock köpas utomlands, då jag annars skulle få lov att köpa den på malmö hificenter... en affär som jag aldrig skulle köpa något alls på p ga deras bemötande...
|
 |
|
johan.björklund
Reportage-Harry -05 & -07, 100.000-klubben!

20859 Posts |
|
lindvall
lite allmänt grå och tråkig....

1683 Posts |
Posted - 2002/08/09 : 18:35:14
|
Själv har jag haft ganska trevligt på ljudprodukter när jag var där och lyssnade. (Apropå Malmöaffärer). Hifi-center hade semesterstängt den dagen jag var i Malmö senast, så dom missade jag. Hifi-skåne var jag in på lite snabbt, och det verkade ju också vara OK. Men efter ljudprodukter kändes det lite fattigt. Närå, men vi gav oss inte riktigt tid, för säljaren höll på att landa en stordeal och var lite upptagen med viktigare grejor. Då vill man inte gärna störa... 
|
 |
|
Bobbokrull
f.d. "Robin Fischer"

2165 Posts |
Posted - 2002/08/09 : 18:41:43
|
Synd att man bor där man bor då... här är tråkigt..
Easy Come, Easy Go Adda mig på ICQ UIN: 41793052 MSN: robin_fischer@hotmail.com *maila ej dit |
 |
|
palle34
Starting Member
7 Posts |
Posted - 2002/08/14 : 23:30:03
|
hmm jag var inne på hifi skåne först o skulle kolla in en ny förstärkare. som jag skulle köra mina nya canton med. och den skulle kosta runt 9000kr det skulle ju vara med tape monitor så ja kunde koppla in svarta lådan. killen som var där var jätte trevlig. snackade mycket och kom med fina förslag på primare o copland. och pratade om allt möjligt :)
sen knallade jag inte på hifi center. o snackade med en kille där fast.... han försökte pracka på mig en begagnad gammal begagnad NAD för 3500kr. då sa jag nä jag tror inte det sen gick jag.
amplifix,RC-L,dv-717 |
 |
|
|
Topic  |
|