Technics 1210 / 1210 är fortfarande nummer ett innom DJ:ing, absolut bäst andrahandsvärde, antagligast tåligast av dem alla.
Ljudkvalitén, där ligger de nog inte i toppen, dock har dessa hållt i sig sedan 70 -talet.. skapligt koncept. De plockar gärna upp vibrationer och de är känsliga för stötar och hopp osv.. Man får ställa dem på någonting mjukt dämpande..
Där ser ni
Här är kungen i fråga:
men 1210 är fortfarande den jag gillar bäst, inget kan ta den ifrån mig. Självklart är det 3st man skall ha... Gud så härligt att lägga ihop en mix med 3 olika skivor...
och slipmats..
Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
nu kommer ni säkert kalla mig för en nåt elakt, men sisst jag testade spelare så fann tyckte jag att numark ttx-1 spöade alla andra. jag testade ijuförsig bara en vestaxmodell: pdx-2000
Nja de stora DJ-killarna kör ofta med just vestax-pdx2000 eftersom vestax tonarm är guld att cua/scratcha med men den nya numarken är nog bra. 1200/1210 är iofs en klassiker som har bra andrahandsvärde men den är inte bäst länge.
Jo Technics har släppt en 1210 M3d men det är inga större skillnader det finns numera en knapp som kopplar ur pitchregeln och motorn har blivit ännu lite starkare....kanske något mer men det är de stora skillnaderna....och priset då :-(