Efter att ha haft hemma en Supra Reload nätkabel (lämnade faktiskt tillbaka den eftersom varken jag eller flickvännen kunde märka någon som helst skillnad) väcktes idén hos mig att bygga en liknande själv. Eftersom kabeln i fråga inte är något annat än en vanlig jävla skärmad nätkabel kom jag fram till att man mycket enkelt skulle kunna göra denna själv. Efter lite tittande i ELFA upptäckte jag att de i Princip har exakt samma kabel för ca 35kr/m. Har ännu inte inhandlat delarna eftersom tanken slog mig att man kanske skulle kunna göra något ännu bättre av det hela (ferritringar mm). Någon som har erfarenhet av det hela?
Jag flätade kablar. Blev ett lyft. Men en himla massa jobb. När jag sedan jämförde med en skärmad installationskabel som nätkabel så tyckte jag inte det var värt besväret.
Sådana här kabeldebatter håller jag mig utanför (i periferin åtminstone). "Jag bytte nätkabel och det gjorde STOR skillnad". Jag betvivlar inte att personen tyckte det men skulle denna person klara ett blindtest?
Men så länge man själv är nöjd så är det bra men ibland är det lite geschäft det här med kablar, något överprissatta.
"Sådana här kabeldebatter håller jag mig utanför (i periferin åtminstone). "Jag bytte nätkabel och det gjorde STOR skillnad". Jag betvivlar inte att personen tyckte det men skulle denna person klara ett blindtest?"
Javisst. Vid ett tillfälle bytte vi en nätkabel från Clou silvervice till JPC1.5 i smyg. Folk reagerade direkt och tyckte att det plötsligt lät sämre. Man frågade vad vi gjort och blev förvånade över att en nätkabel kunde göra så stor skillnad.
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"