Ja ni har ju läst att jag har tjatat om att jag skadat min kära Arcam. I samband med det så blev det ett litet ofrivilligt test. Vi såg ju tv men heerree guuuud vad dåligt ljud!! Detta ljud har jag varit sisådär nöjd med. Sisådär? Hur fasen kunde jag vara nöjd med det ljudet.
Nu till det hemskaste, jag satte på dvdn för att ta ut en skiva. Nu sätter den igång direkt och spela musik genom tvhögtalaren. Herregud sicken pina, burkikt murrigt, skorrigt osv. Jag blev sjuk, Klarar inte av sådant missoljud och förstörelse av en bra skiva (UP Peter Gabriel) I samband med detta så tänker jag på min svärmor som sa en gång till mig. "Jag hör ingen skillnad på vår tv(ännu sämre då) och en Krellhembio/hifi"
Ajdå! Själv sitter jag med halvsunkiga Mirage-satelliter och en kvasidefekt surroundstärkare från Teac i väntan på mina nya monoblock. =( Mina stackare Magnepaner har det inte gått en impuls igenom på flera veckor. =(((
Apropå Arcam förresten! Har någon möjligtvis hört deras nya CD33-T med åtta(!) Wolfson-DAC:ar?
henricsson och Divander. DVDN har ju scartkontakt och där går ljudet också till tvn. Jag hade precis kollat ett program på tv, därför var tvnsljudhögtalare på när musiken satte igång