Jag vet inte hur du har hittat den platsen men du kan prova med att sätta subben i fotöljen sen kryper du runt tills du hittar där det låter bäst.
Eller ändra runt på fasen på subben , eller mjuka kuddar under. Det finns en massa små tips o trix. Det får bli lite "trial and error" innan allt faller på plats
Bra tips Johan, jag har oxå hört att man kan sätta subben i lyssningspositionen och sedan lyssna ut var det låter bäst. Där det låter bäst placerar man sedan subben. Superposition??
Flytta soffan och tv-bänken åt fotöljhållet. Ut med högtalarna från hörnplaceringen!!! Pröva med suben framför stereobänken, mellan högtalarna. Ställ suben på en stabil bänk; testa gärna att kombinera spikes och dämpkuddar, så att suben kopplar stadigt mot underlägget, utan att förorsaka "maraccassyndromet". Enligt min erfarenhet får man bäst rumskoppling och minst problem med stånde vågor etc. om man får upp suben en bit från golvet. Undvik hörnplacering (trots vad de regelbundet påstår på HiFi och Musiks subwoofertester!). M.v.h. /Pass