Jag köpte nyss en Sugden Headmaster som jag ska använda som försteg. Nu har jag sålt min gamla integrerade och tänker nu skaffa ett slutsteg. Länk och fakta om Headmastern http://www.jesugden.co.uk/bijou.htm
På beg. marknaden har jag hittat en Holfi power 8 och Musical Fidelity xa50. Erfarenheter av båda två är jag tacksam för. Nog mest sugen på Holfin men är tveksam på en sak med den. Här kommer citatet från hemsidan:
quote:Impedance matching for signal cables. Power 8-2 is delivered as standard with 800W input impedance. The 800W input impedance is a much better approach to the characteristic impedance of signal cables. By utilizing 800W input impedance a much better stereo perspective is obtained with far greater accuracy in the soundstage. With a micro switch located at the PCB the Power 8-2 can be changed to an input impedance of 25 kW , which makes it compatible with all kinds of preamplifiers, also with valve amplifiers as well as passive amplifiers.
Kan jag använda 800ohms impedans valet med min sugden? Har hört att den ska låta bättre med den inställningen.
Om ni har förslag på andra slutsteg, helst nya i prisklassen 4000-8000 kr så tages det emot tacksamt!
marbrink: såg en Bryston 3b-st för 8500 på hifimagasinet för ett tag sen. Finns den kvar så hade jag utan tvekan valt den framför Holfin och MF steget.
Hejsan, Visst är det störande att se W-tecknet istället för ohm-tecknet? Undrar om det är nått krav på senaste super-webb-bläddraren med alla miljoner språk och tecken aktiverade...
Nåja, som Holfi-ägare kan jag säga att dom låter verkligt fint. Detta är sagt från en som har Holfi * 2 (om man inte räknar RIAA't). Jag vet att cdspelaren går att bygla (/ställa) om till en normallast. Vet inte om samma finess, fast omvänd, finns på slutsteget.
Köp min cdspelare, med inbyggd volymkontroll, så får du impedansmatchat! ;-)
Vänligen // Pär Engelholm // Driver och äger Engelholm Audio
hehe..visst är det dåligt epkpeng! =) Tack för infon men är tyvärr inte intresserad av din cd-spelare. Slutsteget går att ställa om också har jag läst.
Hänger slutstegets input impedance ihop med förstegets output impedance?? någon som kan svara? För sugdens output impedance är: 4Ohms to 56kOhms