HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Bonnie 'Prince' Billy
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ésm
Member

256 Posts

Posted - 2003/06/04 :  23:26:20  Show Profile Send ésm a Private Message
Idag var jag till det lokala musikbiblioteket för att undersöka om det kommit några nya intressanta plattor. Den trevliga expediten (?) tipsade mig om denne artist och sade att han påminde om Johnny Cash's senaste skivor. Jag har inte hunnit lyssna så mycket, men det jag hört låter helt klart intressant, så gillar ni denna typ av musik (country / singer-songwriter) kan jag helt klart rekommendera en provlyssning.

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2003/06/05 :  00:05:11  Show Profile Send divander a Private Message
Ja det måste jag kolla upp. tack för tipset.

Oops! I did it again
Go to Top of Page

skärlock
Starting Member

49 Posts

Posted - 2003/06/05 :  08:35:18  Show Profile Send skärlock a Private Message
Han heter egentligen Will Oldham och Bonnie Prince Billy är ett av hans artistnamn... allt för att förvirra lyssnarna maximalt. Johny Cash har gjort en juste cover på hans "I see a darkness" som är liksom originalet väl värda att leta upp.
Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2003/06/05 :  10:38:32  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Det har varit en del topics där just Will Oldham och hans alias Bonnie "Prince" Billy har dykt upp och det är faktiskt värt att pusha för.

Det första jag hörde av Will Oldham var "Let the wires ring". Det låter som den är inspelad när han jävligt full/hög, använd inspelningsutrustning är förmodligen den enklaste portastudion alternativt en gammaldags intervjubandspelare med inbyggd mikrofon. Han sjunger falskt som fan och spelar fel men jag föll ändå Killen har känsla och själ.

Sedan har jag lyssnat på mycket mer och det finns många bra låtar, samtliga är också hyggligt inspelade Han sjunger inte alltid falskt heller...

En annan artist i samma genre är Songs: Ohia, väl värt att kolla upp.
http://www.secretlycanadian.com/secretlycanadian/songsohia/

/Jonas
Go to Top of Page

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2003/06/05 :  20:30:15  Show Profile Send Texianen a Private Message
kul att det skrivs några ord om willy här, han förtjänar mycket gott!!

ease down the road folks

Go to Top of Page

kungpingvin
Member

406 Posts

Posted - 2003/06/08 :  19:24:30  Show Profile Send kungpingvin a Private Message
Bonnie "Prince" Billy spelar för övrigt på Accelaratorfestivalen. Jag har ingen aning om vad det är men vet att den kommer till Göteborg den 2 juli. Även Malmö och Stockholm är på kartan

/Jonas
Go to Top of Page

Texianen
Member

286 Posts

Posted - 2003/06/26 :  16:52:51  Show Profile Send Texianen a Private Message
!!!!!! då kan ni träffa mig på accelerator.......
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.38 sekunder. Snitz Forums 2000