Hade med mig några skivor jag brukar köra när jag lyssnar på utrustning... Al Jarreau och Eva Cassidy.
Herre min milde skapare... Coltrane, Advantage S1, Advantage X-S250 och Jorma Designe kablaget, (ballanserad signalkabel och högtalarkabel samt nätkablar) spelade något så fantastiskt så jag satt bara med hakan i knät och dregglade.... Och då lär Bladelius nya monoblock vara flera strå vassare ändå.... Hur bra kan det bli???
Jag blev helt chockad och när jag åkte hem så sa jag till frun i telefon att den dagen jag lånar hem Coltrane och nya Advantage uppsättningen så gäller det att bankkontot är fyllt till brädden för det blir inte billigt men jädrar så bra....
Ja Baldelius nya monoblock ger ett visst "ha-begär" helt klart. Coltrane är "out of reach" för min del än så länge men monoblocken står som nr. 2 på inköpslistan (efter S1 multiformatsuppgraderingen).
Jomen, jag har hört Advantage många gånger förr... Coltrane har jag hört säkert vid 10 olika tillfällen och med olika kablar etc. Men så här jädra bra har jag aldrig hört dem sjunga innan.... Jag tror att kombinationen Advantage, Jorma Designe och Coletrane är helt lysande... Det är ju Jorma Designe kablage i Coletrane nu för tiden dessutom...
Det finns en del kvar att göra med rummet. Men det låter redan mycket bra som Pjotre säger. Med Coltrane kan man nå hur långt som helst med lite finslipning här och var. Vi får väl se framåt höstkanten om du tål att komma och lyssna Pjotre