quote:Norsk musik från Tromsö, samma stad som Bel Canto
Härligt med någon mer som känner till Anneli och Bel Canto, trodde jag var den enda i Sverige... Skall vi nån (mer) gång få se dem uppträda här (de var ju här på vattenfestivalen 97 eller 98), lite surt att de gör konserter i hela världen utom just Sverige.
- "Do you indulge in any form of worship?" - "Life. I love life, very much indeed. David Bowie interviewed by Russell Harty, 1973
HIttade på Skivbutiken i Sundsvall en platta som heter Urban chill (dubbel cd) för 99 kronor. För de pengarna helt klart ett superfynd. (Enligt mina definioner ger en cd som kostar max en krona per minut otroligt mycket valuta för pengarna)
Verkar som ingen har tipsat om Peter Benish?! mycket mycket bra enligt mitt tycke. Köp hans album Sen finns det mycket gott bland ambienten, tex. Celtic cross - hicksville, eller varför inte de två shpongle-albumen. Lite mer rytmik och hyfsat psykedeliskt men ack så bra! Det mesta släppt på interchill rec. är mycket bra, kan rekommendera "orchid - ishq" och även ett nytt album av "Carbon based lifeforms" som heter "Hydroponic garden". Vilket genast får mig att tänka på "Waterjuice - hydrophonics" som också är mycket trevlig. Skivbolag som släpper bra ambient enligt mig är: