HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någon som har erfarenhet av Cambride cd D500SE??
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2002/08/11 :  17:20:04  Show Profile Send AKA a Private Message
Hej!
Skall köpa ny CD (min gamla la av helt) och har varit inne i olika affärer i Göteborg och kommit fram till att Cambrige D500SE verkar vara ett bra köp till ett pra pris (4000kr).

Någon som har den/hört den eller kan komma med nåt råd?

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2002/08/11 :  17:30:59  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Jodå, den låter bra för pengarna. Dock känns den lite plastig och det har varit en del problem med lasrarna på Cambridge CD-spelarna. (Jag säljer nämligen Cambridge så jag vet). Jag tycker även att du bl.a skall kolla upp en Yamaha CDX-596. Den kostar 3300:- och är enligt min erfarenhet mer pålitlig och låter mycket bra när den blivit riktigt inspelad. Minst 1 vecka.
Men (som alltid), begär om öppet köp så att du kan testa den apparat du väljer med din utrustning.

Tiden går fort när man ligger i koma (Blackie Lawless - W.A.S.P
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2002/08/11 :  17:42:08  Show Profile Send AKA a Private Message
quote:

Jodå, den låter bra för pengarna. Dock känns den lite plastig och det har varit en del problem med lasrarna på Cambridge CD-spelarna. (Jag säljer nämligen Cambridge så jag vet). Jag tycker även att du bl.a skall kolla upp en Yamaha CDX-596. Den kostar 3300:- och är enligt min erfarenhet mer pålitlig och låter mycket bra när den blivit riktigt inspelad. Minst 1 vecka.
Men (som alltid), begär om öppet köp så att du kan testa den apparat du väljer med din utrustning.

Tiden går fort när man ligger i koma (Blackie Lawless - W.A.S.P)

Jag tycker silver versionen ser jäkligt läcker ut med blå text.

Grejen är att jag också skall köpa förstärkare och högtalare också, så jag har inte direkt nåt att testa den med nu.
Vill köpa CD först så jag har den saken ur världen!

Affären jag köper den i ger 80% av nypriset om man säljer tillbaka den inom 2 år. Det är super.

Go to Top of Page

n/a
deleted

1623 Posts

Posted - 2002/08/11 :  18:16:26  Show Profile Send n/a a Private Message
Hej!

Om det fungerar med slutsteg:

-så går det nog med cd´s med?

Mvh A
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2002/08/11 :  22:47:03  Show Profile Send AKA a Private Message
?

Go to Top of Page

Sten
Vad får det lov att vara?

1033 Posts

Posted - 2002/08/12 :  10:10:06  Show Profile  Visit Sten's Homepage Send Sten a Private Message
Till AKA:
Håller med dig om att den ser läcker ut i silverutförande. Men det förändrar inte det faktum att den är "plastig".

Till Audiomaniker:
?????????????
Har ditt inlägg hamnat fel eller har du fått hjärnsläpp?

Tiden går fort när man ligger i koma (Blackie Lawless - W.A.S.P
Go to Top of Page

Deamonbreed
Member

210 Posts

Posted - 2002/08/12 :  11:19:09  Show Profile Send Deamonbreed a Private Message
quote:

Hej!
Skall köpa ny CD (min gamla la av helt) och har varit inne i olika affärer i Göteborg och kommit fram till att Cambrige D500SE verkar vara ett bra köp till ett pra pris (4000kr).

Någon som har den/hört den eller kan komma med nåt råd?

Varför inte lyssna på Denon DCD-1450AR. Kostar iofs 4500:- men låter kanon, solid byggkvalite och den guldfärgade är snygg som tusan.

Tjena alla förresten!

Go to Top of Page

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2002/08/12 :  16:30:55  Show Profile Send yalpa a Private Message
denon kostade förr bara 3500, så en sån skulle jag aldrig köpa nytt, men väl beggat...
det är väl mera driv å engagemang hos ljudet i D500, Denon är väldigt ljus och ganska tröttande i längden tror jag...

jag vågar nog sticka ut hakan och säga att japsarna (utom Rotel då) kan inte göra billigare cd-s som låter engagerande även efter flera timmar, det är nåt mysko med deras ljudideal...har just sålt min sony XA20ES som omodifierat inte genererar ståfräs precis...samma sak gäller väl pd-s06 som åxå är en budgetfavvo hos en del folk...

Go to Top of Page

Jonas
Member

738 Posts

Posted - 2002/08/12 :  19:03:12  Show Profile Send Jonas a Private Message
Jag var inne på Radiolagret och spanade på denna spelare. En av bröderna (den korte) hävdade dock att den billigare D300 vore ett bättre köp. Han sa att de lät lika bra, bara olika, och att det inte gick att bestämma vilken som var bäst om man jämförde dem sida vid sida. På Ågrens tyckte man dock att D500 var ett mycket bra köp.
För min del slutade det dock med en begagnad Thule CD 150 B för ungefär samma pengar. Ett köp jag inte ångrar!

MVH

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000