HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 the Crusaders - rural renewal
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

struts
Member

315 Posts

Posted - 2003/06/28 :  01:08:49  Show Profile Send struts a Private Message
Jag har sett Crusaders live i sverige vid två tillfällen på senare delen av sjuttiotalet där en stor del av sveriges, elit, musiker fanns med bland publiken. Konserten på Göta Lejon var bland det svängigaste och stunsigaste jag upplevt live någonsin, publiken stod upp mellan de uppställda "pinnstolarna" på dansgolvet eftersom musiken utan pardon satte sig i lederna.
Att jag angett "Chain reaction "och "Southern comfort" som de bästa av Crusaders stora skivproduktion är ju min alldeles egen subjektiva uppfattning, men väldigt stor del av deras övriga produktioner svänger som f...n det också.( Crusaders musik gillas av hela kroppen)

Medans jag ändå håller på skulle jag även vilja rekommendera soloalbumen av Crusaders pianist Joe Sample och främst en tidigt åttiotalsskiva, tror jag, som heter "Rainbow seeker" som har enormt svängiga och snygga arrangemang.

Mvh/struts
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000