HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Testmusik på forumsträffen i Stockholm
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2003/06/16 :  13:32:31  Show Profile Send Cyber a Private Message
Många hade med sig roliga , elaka och välljudande testskivor..tänkte försöka lista upp det vi lyssnade på under forumsträffen i Stockholm..som tips..

Eget bidrag.."Näckens polska eft. Hakberg" (Västgötalåtar)..av Gruppen Forsmark TRE...fiol och nyckelharpa ..bra diskanttest...

Edited by - Cyber on 2003/06/29 11:40:27

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/06/17 :  00:38:44  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
Vi började det hela med mina skivor, så jag kan ju börja berätta vad det var...
Först in i CD'n var:
1. Belle & Sebastian - fold your hand child, you walk like a peasant, låt: beyond the sunrise
2. Chris Rea - Dancing down the stony road, låt: burning feet (mycket elaka ess ljud)
3. Soundtrack till Full metal jacket, låt: Ruins och Leonard

Senare spelades lite mer låtar av Belle & Sebastian och även The Mighty Quark.

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2003/06/17 :  21:47:14  Show Profile Send mag a Private Message
Det ganska kraftfulla och kaotiska klassika stycket som spelades några gånger var Stravinskys Firebird (eldfågel, på tyska kommer jag inte ihåg vad det heter...) från skivan For your ears only, TELARC. Det finns dock en (minst) bättre inspelning också från TELARC som är gjord tidigare än 91 (som den här skivan är från).

//Magnus

Born to lose -Live to win
Foto: www.geocities.com/fatalpath
Go to Top of Page

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/06/19 :  15:32:02  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
Är det någon mer än jag som tycker att Belle & Sebastian har lite överdriven djupbas på sina skivor, eller är det min anläggning / mitt betongrum som inte fixar det?

/Simon
Go to Top of Page

Alexi
Ute och cyklar...?

2201 Posts

Posted - 2003/06/19 :  15:59:48  Show Profile  Visit Alexi's Homepage Send Alexi a Private Message
överdriven djupbas?
Det har jag inte hört i någon anlägning jag testat dom i och det är många det

Driver forumet faktiskt.se
Go to Top of Page

Saim
Member

464 Posts

Posted - 2003/06/19 :  17:20:19  Show Profile  Visit Saim's Homepage Send Saim a Private Message
Tror iofs mest det är på "The boy with the arab strap" som det är. Men har för mig att det är på "Tiger milk" (som visserligen är på vinyl) också. Har inte "fold your hands child", så den vet jag inte med....tänkte bara att det kanske var samma där.

/Simon
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000