| Author |
Topic  |
|
|
n0p
Member

1047 Posts |
|
|
Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts |
Posted - 2003/06/17 : 15:30:58
|
Torbonegro´s Scandinavian leather är min just nu mest spelade skiva!!! SELL YOUR BODY(TO THE NIGHT) |
Dont look back. Something might be gaining on you... |
 |
|
|
millenniumking
Member

985 Posts |
Posted - 2003/06/17 : 17:03:24
|
Jag förstår inte riktigt hypen för Turbonegro just nu!
Tidigare var de ett underground kult-band, som få brydde sig om! Och nu, när de gjort en halvtaskig comeback, så gillar alla dem?
Hur kommer detta sig egentligen?
Det är lite som med fenomenet Kiss! Jag, och alla andra i världen (nåja, nästan), diggade Kiss på 70-talet och fram till ca 1984. Sen ville ingen ens ta i dem med tång, det var tönt-stämpel över allt som hade med Kiss att göra. Jag fortsatte dock att lyssna på Kiss, och man har fått sig en hel del pikar genom åren för det. 
Men när de gjorde comback med smink var alla (plus många till) enorma fantaster, och hade alltid varit det...
Intressant egentligen!  |
 |
|
|
n0p
Member

1047 Posts |
Posted - 2003/06/17 : 17:46:19
|
millenium>> Öh? Hype för Turbonegro nu? Du menar väl ändå för ett år sedan när de gjorde comeback och hade sin hultsfredsspelning. Där kan vi tala om hype.
Förövrigt så nämner jag inte deras comeback/senaste skiva, utan (självklart i mitt tycke) väljer deras överlägset bästa skiva, nämligen Apocalyps Dudes. |
Exit Planet Dust |
 |
|
|
millenniumking
Member

985 Posts |
Posted - 2003/06/17 : 21:19:44
|
Det är väldigt få människor som egentligen är på Hultsfred, jag tror inte hypen var speciellt spridd utanför festivalområdet i fjol.  Däremot i år, ligger på toppen av försäljningslistorna, alla bara babblar Turbonegro på webben också...
Men jag håller med dig, Apocalypse Dudes är deras "mästerverk". Faktiskt en helt okej rock platta. |
 |
|
|
Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts |
Posted - 2003/06/18 : 13:36:32
|
| Jodå, det finns alltid någon som "Jag lyssnade på det här långt innan ni en visste vem Rune R var!! Jag vinner!!" |
 |
|
|
n0p
Member

1047 Posts |
Posted - 2003/06/18 : 14:33:19
|
| Milleniumking>> Nog för att disskutionen helt saknar värde. Men jag har svårt att se hur du kan trivialisera Sveriges i särklass viktigaste festival. |
Exit Planet Dust |
 |
|
|
Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts |
Posted - 2003/06/18 : 15:03:31
|
| De e INTE hultsfred jag trivialiserar, men men, what ever........ |
 |
|
|
millenniumking
Member

985 Posts |
Posted - 2003/06/18 : 23:16:27
|
Han menade nog mig, men jag trivialiserar den inte heller. 
Den är säkert rätt viktig och intressant för de som är inne i pop kulturen. Själv har jag inget direkt intresse av den festivalen.
Jag tycker dock att media ibland kunde fokusera lite mer på SRF (Sweden Rock Festival), vilken för mitt musiktycke är en mycket mer intressant och viktig festival. Storleksmässigt inte så mycket mindre heller egentligen...
Tyvärr så var jag tvungen att jobba så jag missade festivalen i år.  |
 |
|
|
n/a
deleted

1491 Posts |
Posted - 2003/06/28 : 17:13:24
|
Jag har köpt Scandinavian leather och kan hålla med om att skivan är riktigt bra!
Jag har inte hört något av deras andra album. Håller dem samma stil och klass? |
 |
|
|
n0p
Member

1047 Posts |
Posted - 2003/06/28 : 21:33:37
|
| ju tidigare alster desto skitigare/punkigare kan man väl säga skulle jag tro. |
Exit Planet Dust |
 |
|
| |
Topic  |
|