Konstigt att den äldre är snyggare än den nya... mycket märkligt. Dock så gillar jag precis som du inte gulddetaljerna särskilt mycket... fan, jag tror jag ska slå till på den, 3.000kr är den värd den vackra skapelsen.
Edit:
Killen som säljer Nexusen jag la upp en bild på säger att den guldfärgare är en mk2 ?? Nu blir jag alldeles förvirrad... är det någon som kan bringa klarhet till detta?!
Om man tar en titt på http://www.hifi-punkten.se/cdspelare.htm verkar det som att det är den svarta som är mk2. Nypris 9500 - så 3000 borde den väl vara värd tycker jag.
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Har fått spelaren nu, och efter mycket om och men så är det iaf en mk1. Alltså exakt en sådan som Jadde köpte. Tyckte nästan det var lite för bra för att vara sant. Men jag är nöjd.
Jag har haft den i ett dygn nu och har bara kunnat pröva den i farsans gamla anläggning (bor hos föräldrarna över sommaren) i stället för deras billigare Pioneer-CD. Skillnaden behöver väl knappast beskrivas? Nexusen ingår i min första seriösa anläggning och det känns som en mycket bra start. Tur att grejerna fanns i Sundsvall, annars hade jag troligen köpt nytt på HiFi-klubben. Sen är ju utseendet ett plus. (Inget fel på bling bling bling )
Har givetvis provlyssnat deras prylar inom min budget och är ganska övertygad om att det gav mer välljud för pengarna att köpa av Jadde. Ska testa ordentligt nästa helg hos en kompis med golvare och stativare från Audiovector och jämföra med Nad (C521i+3020) och Primareutrustning som hör till en rätt bra hemmabio.
Det låtar intressant. NAD C521i är ju en ny ganska cd-spelare. Kul att se om Nexus från 97-98 står sig mot en model från 00-02... men det gör den antagligen.