Om det hade handlat om sizen på organet för att impa på brudarna så hade dom hellre valt en häst. Det är bara i porrfilmer som det ´handlar om storleken. Visa din stora kabel för en brud, så ska vi se om det impar. Snacka med henne istället utan att dra ned gylfen så kanske hon stannar kvar en stund
Audiens Au 24 är 4 millimeter i ytterdiameter och jag tror knappast att dom är grövre än 1 mm2 per pol. Mina No1. biwire är 2 mm2 i highdelen och 3 mm2 mm i bassdelen. Och det blir inte bättre av att gå upp i area. Den är uppbyggd av flera klenare 1 mm2 ledare. Med som jag skrev tidigarel, grövre ledare är det bättre att gå ned i area i speciellt highregistret. Med bra material (teflon) och mindre area per ledare och multicore så är det inte så känsligt att gå upp i sammanlagd area. I singelwireutförande så använder jag 3x1 mm2. Alltså 3 mm2/pol. En enkel ledare med 3 mm2 hade varit rena katastrofen för ljudbilden. Oavsett om den hade varit multicore eller solidcore. Men speciellt med solidcore.