Ska köpa en förstärkare ny eller begagnad till datorn den ska driva ett par infinity alpha20 och den måste vara lite åt det varma hållet i ljud..
Var inställd på en cambridge A500 men så såg jag Vincent spark II på reference för 1000 den skulle passa väldigt bra storleksmässigt, men hur är den i ljudet? /det är väl inte en lurstärkare?
Jag hör den dagligen ! Jag köpte en sådan till min dator, den driver ett par TEAC "monitorer" på ett bra sätt tycker jag. Jag tror inte man kan hitta ngt som är så mycket bättre för 1000kr nytt iaf... Jag är jättenöjd ! Den tar dessutom lite plats på skrivbordet ! ;)
Jag har lyssnat på a500 tillsammans med Quad11 men är ju som sagt lite osäker hur den lämpar sig med Alpha 20, har även läst att a500 inte är så rockig stämmer det?
Skulle ha kört lite ac/dc när jag var och lyssnade på den på lasses :)
Det var ju ändå rätt så många här som höjde a500 till skyarna när hifiklubben prissänkte
I vilken prisklass är det vettigt att köpa högtalarkablar till den? Nån som det finns pre-out för sub till den?
Därför att en enkardelig kabel förvränger mindre än en flerkardelig, förutsatt att allt annat är lika eller likaratat. Vill man ha nåt smidigare vill jag minnas att supra har en vettig kabel till vettigt pris. Supra PLY. Kolla här: