5 st wm 61b med pinnar från RK gruppen. Men dom glömde o skicka räkning. Sen har jag en beställning från Digikey på G. Nu måste jag fixa hållare, kablage och strömförsörjning. Där är jag tyvärr inte så hemma. Men ni kanske har nåt tips på vad jag ska göra av dom. Pinnarna är till kretskortmontage misstänker jag.
de på rk gruppen är snälla! pinnarna är ju bra, iaf om du tänker börja kränga kalibrerade kapslar, fixa ett snabbfäste och sen är det bara att börja kalibrera kapslar på löpande band! problemet är väl om man vill modda kapslarna enl. linkwitz, ej nödvändigt tycker jag! schema på spänningsmatning hittar du oxå på likwitz website! nu äre bara att hålla tummarna att nagref får fart på nya mikstärkaren!
Det är trevligt med pinnar, det märker du när du löder en kapsel utan pinnar Linkwitz-modden är enkel att göra för två-kabelvarianten. Kapa bara ledningsbanan som förbinder höljet med jord-pinnen med en kniv, och måla den nya anslutningen med silverfärg. Måla med penna är enklast, fast det fungerar med så'n där färg från Kjell&Co också.
Mitt tips är att du moddar enligt tre-kabelvarianten fastän det är krångligare. Då kan du bygga en generell mic-preamp där du kan byta kapslar, även omodifierade. Ungefär så har jag gjort.