på en skiva där någon/några spelat in en skiva med åska och regn? tycker det är väldig härligt att lyssna på det så varför inte försöka få tag i en skiva??? så ofta händer det ju inte i vårt avlånga land..=) det är dock viktigt att det är riktig åska som fångats upp och inte någon sunkig tecno åska som gjorts i datorn... tack på förhand.. Wilderwein
Intressant fråga! Jag känner inte till någon skiva med enbart väderfenomen, kanske John Polman har någon i sin skivsamling?
Annars finns det ju möjlighet att få höra åska och regn "live" så att säga. Bind fast en åskledare på huvudet och gå ut i ovädret, jag garanterar att upplevelsen blir total! *skämt*
Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link
Naturkompaniet hade en gång ett sortiment av miljöljudsskivor. Det fanns regnskogar, fjällbäckar och sommarängar. Kolla med dom. Om dom inte har dom kvar så kanske de vet var man kan få tag på dom.