HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Krelle
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2002/08/13 :  12:41:40  Show Profile Send linkan a Private Message
Hur går det med W-3:an? Är du nöjd eller helt såld som jag blev på deras I-5:a. Aldrig hört på maken till så bra förstärkare i rimliga prisklasser (för mig under 40 kkr), framförallt renheten och med den tighta återgivning som den återgav MUSIK.
Törs inte tänka på hur det låter med lite saftigare grejer från Sim-Audio, det blir så dyrt då .

Linkan

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2002/08/13 :  21:12:48  Show Profile Send krelle a Private Message
Hallo Linkan, var å lämnade tillbaka det lånade slutsteget idag hos Kent, och det var utan tvekan det bästa slutsteg jag har provat hemma. Den hade för mig en perfekt balans, eller neutral kan man väl säga. Det första jag la märke till var den otroligt tighta basen som oxå var djup. Den lät så rätt och med en ny Kimberkabel ur selectserien så blev det hela mkt bra. Moon måste vara svårslagna..... Priset har jag inte fått reda på än men hamnar väl på 40+ något vi får se, jag har bestämt mig det blir nog den. När hämtar du din då, såg att du sålde dina gamla grejer, ha det bra du har gjort ett gott val..... Mvh Krelle

Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2002/08/13 :  21:20:42  Show Profile Send linkan a Private Message
Jag ska sälja mina slusteg och därefter beställa en I-5:a, vet heller ej vad priset hamnar på, 33+ kanske men oavsett vad så är det värt det. Problemet är ju att det tydligen är rätt lång inspelningstid, 300-500 timmar innan det låter riktigt bra men man får väl låte den gå dygnet runt ett tag...

Linkan
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/08/13 :  22:05:48  Show Profile Send Flint a Private Message
När jag läser om era maskiners prisklass så blir jag tacksam att
jag kan mikkla ihop mina egna burkar.
Dom kanske inte blir lika bra men lite musik kommer det allt ut.

Jag ger trissorna en chans men dom tar den inte.

Edited by - Flint on 2002/08/13 22:06:3
Go to Top of Page

linkan
Mångalen...!?

545 Posts

Posted - 2002/08/13 :  22:08:51  Show Profile Send linkan a Private Message
Flint

Är man som mig född utan tumme när det gäller att löda så finns det inte så många alternativ tyvärr. Försökte löda ihop ett RIAA-steg med batteridrift för några år sen då jag ville testa om jag var lämplig att DIY:a men resultatet var inte så lysande så man får förlita sig på att det man köper är bättre gjort!

Linkan
Go to Top of Page

Flint
Member

3862 Posts

Posted - 2002/08/13 :  22:19:10  Show Profile Send Flint a Private Message
Linkan.

Kanske lite missuppfattning. Du ska inte löda med tummen.
Testa med en lödkolv. (Skääääääämt)

Jag ger trissorna en chans men dom tar den inte
Go to Top of Page

krelle
Member

378 Posts

Posted - 2002/08/13 :  23:26:06  Show Profile Send krelle a Private Message
Jo det kommer säkert ta en rackarns tid att spela in den, men vi får väl avge rapporter med jämna mellanrum, hadet Krelle

Go to Top of Page

Michaels
Member

74 Posts

Posted - 2002/08/14 :  01:28:29  Show Profile  Visit Michaels's Homepage Send Michaels a Private Message
Moon är det något speciellt med om man jämför med en del andra förstärkare, tex advantage...
Det händer grejjer till det bättre.

//Michael

Voltaire - "Jag kanske inte håller med om din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att yttra den."
O.Wilde - "En åsikt är inte nödvändigtvis riktig bara för att någon är villig att dö för den.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000