Author |
Topic  |
|
linkan
Mångalen...!?

545 Posts |
Posted - 2002/08/13 : 12:41:40
|
Hur går det med W-3:an? Är du nöjd eller helt såld som jag blev på deras I-5:a. Aldrig hört på maken till så bra förstärkare i rimliga prisklasser (för mig under 40 kkr), framförallt renheten och med den tighta återgivning som den återgav MUSIK. Törs inte tänka på hur det låter med lite saftigare grejer från Sim-Audio, det blir så dyrt då .
Linkan
|
|
krelle
Member

378 Posts |
Posted - 2002/08/13 : 21:12:48
|
Hallo Linkan, var å lämnade tillbaka det lånade slutsteget idag hos Kent, och det var utan tvekan det bästa slutsteg jag har provat hemma. Den hade för mig en perfekt balans, eller neutral kan man väl säga. Det första jag la märke till var den otroligt tighta basen som oxå var djup. Den lät så rätt och med en ny Kimberkabel ur selectserien så blev det hela mkt bra. Moon måste vara svårslagna..... Priset har jag inte fått reda på än men hamnar väl på 40+ något vi får se, jag har bestämt mig det blir nog den. När hämtar du din då, såg att du sålde dina gamla grejer, ha det bra du har gjort ett gott val..... Mvh Krelle
|
 |
|
linkan
Mångalen...!?

545 Posts |
Posted - 2002/08/13 : 21:20:42
|
Jag ska sälja mina slusteg och därefter beställa en I-5:a, vet heller ej vad priset hamnar på, 33+ kanske men oavsett vad så är det värt det. Problemet är ju att det tydligen är rätt lång inspelningstid, 300-500 timmar innan det låter riktigt bra men man får väl låte den gå dygnet runt ett tag...
Linkan
|
 |
|
Flint
Member

3862 Posts |
Posted - 2002/08/13 : 22:05:48
|
När jag läser om era maskiners prisklass så blir jag tacksam att jag kan mikkla ihop mina egna burkar. Dom kanske inte blir lika bra men lite musik kommer det allt ut.
Jag ger trissorna en chans men dom tar den inte.
Edited by - Flint on 2002/08/13 22:06:3 |
 |
|
linkan
Mångalen...!?

545 Posts |
Posted - 2002/08/13 : 22:08:51
|
Flint
Är man som mig född utan tumme när det gäller att löda så finns det inte så många alternativ tyvärr. Försökte löda ihop ett RIAA-steg med batteridrift för några år sen då jag ville testa om jag var lämplig att DIY:a men resultatet var inte så lysande så man får förlita sig på att det man köper är bättre gjort!
Linkan
|
 |
|
Flint
Member

3862 Posts |
Posted - 2002/08/13 : 22:19:10
|
Linkan.
Kanske lite missuppfattning. Du ska inte löda med tummen. Testa med en lödkolv. (Skääääääämt)
Jag ger trissorna en chans men dom tar den inte |
 |
|
krelle
Member

378 Posts |
Posted - 2002/08/13 : 23:26:06
|
Jo det kommer säkert ta en rackarns tid att spela in den, men vi får väl avge rapporter med jämna mellanrum, hadet Krelle
|
 |
|
Michaels
Member

74 Posts |
Posted - 2002/08/14 : 01:28:29
|
Moon är det något speciellt med om man jämför med en del andra förstärkare, tex advantage... Det händer grejjer till det bättre.
//Michael
Voltaire - "Jag kanske inte håller med om din åsikt men jag försvarar med näbbar och klor din rätt att yttra den." O.Wilde - "En åsikt är inte nödvändigtvis riktig bara för att någon är villig att dö för den. |
 |
|
|
Topic  |
|