HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 vilken låt?, vilken grupp?, hjälp!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

soundet
Member

63 Posts

Posted - 2003/06/29 :  23:43:00  Show Profile Send soundet a Private Message
Behöver hjälp att hitta gruppen,artisten till en låt jag inte har namnet på. Hörde låten på radio för ett tags sedan men hann inte snappa upp vad låten hette eller vilka som hade gjort den. Refrängen går så här bitvis "Do you belive in love tonight". typen av stil är lite smör pop. Hörs en kör och är väldigt stämningsfullt. Vore väldigt kul om någon kunde hjälpa mig! tack på förhand.

widen76
Member

221 Posts

Posted - 2003/06/30 :  00:43:30  Show Profile Send widen76 a Private Message
Jag har gjort en sökning på www.google.com efter just den frasen men får inga träffar. Har du fler textrader så kanske dessa ger resultat. Finns det mellanslag mellan orden, sätt då dessa inom citationstecken såsom "ord med mellanslag". Lägg till ordet "lyrics" i slutet av raden. På detta sätt kan man hitta info om låten, artisten osv. Jag har lyckats hitta info om låtar många gånger tack vare google-sökmotorn. Prova gärna.

Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/06/30 :  00:56:02  Show Profile Send Aton a Private Message
Kolla om radiokanalen har spellistor på nätet för gamla sändningar. Jag vet att sveriges radio P2 har det, det är de knappast ensamma om. Men du måste ju veta sändningsdag och klockslag förstås...
Go to Top of Page

knabsol
Member

164 Posts

Posted - 2003/07/01 :  21:17:12  Show Profile Send knabsol a Private Message
sökte lite och kom fram till denna:
http://ourlyrics.host.sk/lyrics/sasha/sasha-if_yo_believe.php
smörpop? vet inte..inte min musik men lycka till
Go to Top of Page

Mikaell
Member

1046 Posts

Posted - 2003/07/01 :  22:46:34  Show Profile Send Mikaell a Private Message
quote:
sveriges radio P2 har det

P3 också mkt användbart.
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2003/07/01 :  23:51:31  Show Profile Send Aton a Private Message
Vad är det för mening med att ställa en fråga och sen gå under jorden Man vill ju gärna veta om frågeställaren har hittat sin drömlåt!
Go to Top of Page

millenniumking
Member

985 Posts

Posted - 2003/07/02 :  13:13:52  Show Profile Send millenniumking a Private Message
Han kanske har hittat den och sitter helt uppslukad med cd spelaren på repeat?
Go to Top of Page

widen76
Member

221 Posts

Posted - 2003/07/06 :  02:52:55  Show Profile Send widen76 a Private Message
Ja, kom igen nu Soundet, give us a sign!

Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link
Go to Top of Page

soundet
Member

63 Posts

Posted - 2003/07/12 :  23:01:16  Show Profile Send soundet a Private Message
Rätt låt!

tack killar!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000