Är det någon som har lyssnat till denna skapelse, den ser helt otroligt välbyggd och välljudande ut" RÖR cd spelare mycket inressant. Kan detta vara ett stort ljudlyft om man jämför mot min Thule CD 150B.. Får väl iväg och spana om den finns i malmö för titt och lyssning!
Vet inget om CD-S6, men måhända får du kanske mer välljud per krona om du istället lägger pengarna på Digit-uppgraderingen till CD150B? Kan tänka mig att Majjen03 har mer att säga om saken...
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Tror tyvärr att Majjen03 är avstängd? Rätta mig om jag har fel. Vad gäller Vincent CD S6 så rankar Stereoplay den på samma nivå som Marantz CD17 MkII och Thule Digit Player, dvs. "57" för Klang.
Lånade hem CD-S6 när jag skulle välja ny CD-spelare. Mitt helhetsintryck var att det var en fin spelare. Mycket gedigen, dock med vanlig plastsläde. Den imponerade på mig med sin tunga, informationsrika basåtergivning. Ingen tendens till vasshet i de högre frekvenserna. Bra dynamik. Den spelade både jazz och tyngre musik utan att låta tråkig. Ganska bred ljudbild. Mellanregistret kunde dock vara lite bättre. En liten nackdel var att "search"-funktionen var väldigt odistinkt - sånt kan jag reta mig på . Om du får tag på den lite lätt begagnad så tror jag du gör ett bra köp.
jag har bara hört den ihop med vincents rör/hybrid integrerade förstärkare... & ett par canton ergo rc-l eller vad de heter... de där med den lilla boxen, hehe. det lät vansinnigt tråkigt... fullständig avsaknad av dynamik och rytmiska kvaliteter. men det kan mycket väl ha berott på förstärkaren... rör-cd + rör-hybridstärkare = för smetigt för mig. jag är inte den typen som kan sitta nöjd & bara lyssna på vangelis hela dagarna.
//jakob
Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.
CD-S6 ser onekligen imponerande ut men jag blir lite trött på att man lagt ner energi och pengar på att ha fejkade rör i blickfånget. Inne i apparaten skall det visst finnas riktiga rör men ändå. Primare 20 serien som jag jämförde Vindent förstärkare/cd med var i mitt tycke bättre.
Tror nog att Vincent har bättre produkter än dessa.
Fejkade RÖR på framsidan, hmm orka lägga ner energi på det! Skall till Malmö och se om den finns där, eller så blir det Ystad när jag har vägarna förbi mina föräldrar.
Visst är den snygg och röret längst fram i blickfånget finns där enbart för att glöda vackert.
Däremot ser man att det sitter rör längre bak i spelarn och där är det inget fejk. Snyggt bygge och fin bild TiGgr.
Ihop med den integrerade i samma serie så glöder det
Mitt råd är ändå som vanligt att lyssna och jämföra med andra produkter noga innan köp. Jag tyckte den var fräck och snygg men likväl lät Primare bättre (obs enligt mina öron)
TiGgr, jag hoppas att du inte lyssnar på musik som mår bra av attack i trummor & liknande... För då kommer du hamna precis helfel om du köper CD-S6 & SV236... Bara så du vet.
//jakob
Hifi handlar inte om att veta - det handlar om att känna.