HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Artisten vs. Musiken
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

widen76
Member

221 Posts

Posted - 2003/07/06 :  02:48:28  Show Profile Send widen76 a Private Message
quote:
En annan anledning till varför Ozzy kanske inte hade så mycket pengar är att rätt mycket av vad han tjänade säkert gick till knark, sprit och fester. "The Osbournes" är ju rena anti-drog propagandan: "Titta ungar, så blir man om man knarkar!"

Ja, det stämmer nog rätt bra. Ozzy är ett levande exempel på hur två årtionden av drogmissbruk kan bryta ner en person. Men det är klart, Mike Tyson är inte heller långt ifrån den nivån, den skallen har fått stå ut med en del.

Min utrustning: CD-spelare: NAD C521, Förstärkare: Hegel H100 SE, DAC:Hegel HD11, Högtalare: B&W 603 S3, Sub: B&W ASW610. Högtalarkablar: Supra Ply 3.5, Signalkablar: Harmonic Tech Truth-Link, Harmonic Tech Harmony-Link
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2003/07/06 :  16:30:26  Show Profile Send matså a Private Message
Jag har alltid gillat Peter Gabriel, Edgar Froese (Tangerine Dream) och Eric Clapton. Men det som gjorde att jag gillade dom ännu mera var följande.

1. Peter Gabriel: Hans stora arbete för tredje världen och att han kan ha ett satans humör. Han är mänsklig också
2. Edgar Froese: När Jerome hans son ville vara med i bandet. Edgar svarade att han helst inte ville att hans son gick med i den cirkusen, för Edgar vet vilka vargar och hyener där finns i branschen. Edgar går inte någon Bert Karlsson väg inte.
3. Eric Clapton: jag vet inte när detta var. Men Withney Housten var fisförnäm och sur för att de inte behandlade henne mer som en prinsessa. Clapton sa till henne att nu får du fan lugna ner dig, eller något sådant. Helt underbart sagt.

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/07/06 :  17:13:14  Show Profile Send Bravo a Private Message
Skulle man hela tiden tänka på artisternas/kompositörernas liv och leverne skulle man få ett jämt sjå.

De flesta tycks ju ha varit personer man helst inte känner privat, så man får nog försöka tänka bort presonerna bakom om man gillar musiken.

Bravo
Go to Top of Page

HasseBasse
Starting Member

46 Posts

Posted - 2003/07/06 :  20:41:24  Show Profile Send HasseBasse a Private Message
Angående Marilyn Manson så har jag en liten historia om honom. En kollega till mig arbetade för ett par år sedan med ett projekt där man skulle visa konserter direkt över Internet. En av de artister som skulle användas i lanseringen var just Manson och min kollega, som är säljare, skulle vara med vid förhandlingarna. När han kom till platsen för mötet så möttes han av ett antal affärsmän i kritstrecksrandiga kostymer och strikta frisyrer. Alla presenterade sig och en stund in i mötet frågade min kollega den killen som verkade vara Mansons närmaste vad han trodde att Manson skulle tycka om ett visst upplägg av en sido tjänst. Först då, när svaret kom att det skulle han nog gilla, så förstod min kollega att det faktiskt var Manson själv som satt där vid bordet.

Så kan det gå...

Tydligen så var det här något som Manson brukade spela på, för både han och hans rådgivare flinade ganska mycket åt min kollega.

/Hasse

Nää, dra mig baklänges på en liten kärra!!!
Go to Top of Page

cofra
Member

215 Posts

Posted - 2003/07/09 :  20:20:39  Show Profile Send cofra a Private Message
Nu har jag också sett filmen Bowling for Columbine, tack för tipset.... var rätt intressant. Ändrade dock inte min syn på Marilyn Manson nämnvärt då jag även innan visste att det är en rätt skärpt kille.

MVH. Christian
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.19 sekunder. Snitz Forums 2000