Vet någon var man kan få tag på ett par stativ av "pelartyp" som är ca 50 cm samt går att sandfylla. Det enda jag sett hittils är ett par Atacama Nexus men dessa verka vara lite för lätta både för min och mina högtalarnas smak (Revel Performa M20).
Om du ska ha stativ till Revel M20 bör de vara högre än 50 cm! Du ska se till att du har diskanten i öronhöjd och helst lite över. Detta beroende på diskantens spridningsmönster. Nu vet jag ju inte hur lågt du sitter men jag tror att 60 cm är minimumhöjd på stativ till M20. Väntar själv på ett par M20.
Jag byggde mina stativ efter denna princip. Då kan du ju anpassa måtten efter dina högtalare.
OBS! Var noga med att torka sanden innan du häller den i stativen. Jag struntade i det och mitt straff var att stativen sprack i trät. Det gick att laga ganska snyggt, men tråkigt extraarbete.
Man kan även bygga i rostfritt ( kan kräva vissa kontakter). Min bror snickrade ihop ett par åt en polare, gissa om dom var tunga. Så behöver man inte torka sanden heller. [
...sunkiga parasolldrinkar, billigt rödvin samt hifi. Det är livet det..