Har någon någon bra länk till en sida med länkar till tillverkare av ic-kretsar som kan vara trevliga att ha att göra med när man pular lite med audio Eller kanske lite trevliga direktlänkar
De jag hittade hade faktiskt en massa spännande saker som man kan leka med! Tror jag nöjer mig med det för nu faktiskt, Flint! Men fyll gärna på med fler länkar!
Den stora frågan är bara var man kan köpa pryttlarna? På vissa ställen kan man ju beställa samples. På andra kan man köpa direkt ifrån tillverkaren. Och på vissa så uppger de inte ens vem som distribuerar sina saker eller hänvisar till närmaste kontor...
Skulle vilja testa lite med regulatorn TL1762-5 från Linear Technology exempelvis men den finns inte hos Elfa, Farnell eller RS. En snabb sökning hittar den knappast någonstans. Jag känner inte för att beställa sådana för minst 2000$ direkt från Linear...
www.onsemi.com (f d Motorola, beställ samples på ECL kretsar, klocka i 400 MHz !!! :)
www.profusionplc.com, distrubirtör för diverse audiokomponenter, jag tror att de levererar till privatpersoner, iallfall kan man köpa med kreditkort och svarade i email att det var ok. Baserade i UK. säljer b l a billiga sankentransistorer och många kul kretsar som t e x Tripath Klass-D styrkretsar, DSP processorer med inbyggda filteralgoritmer mm. Väl värda ett besök!! har dock ingen egen erfarenhet av dem ännu, men skall väl beställa lite transistorer ´någon gång.