Ja, jag vet att de är mycket billigare utomlands. Minns att det fanns en online-affär som hade dom några tusen billigare än andra affärer men jag kommer inte ihåg vilken det var. Tack.
finns nog ingen affär den är billigare på. Köp den från www.auioadvisor.com Jag köpte Grado SR225 därifrån och det funkade smidigt men jag fick betala moms.
Ok, man blir rätt sugen på att beställa från USA ändå. Fem tusen är mycket pengar för hörlurar men det känns inte lika illa som de överpriser de tar här i sverige.
beställ den från usa men du får vara beredd på att betala moms..men priset lär väl landa på ca 7000 kr med frakt och moms och hela köret men det är ju bra mycket billigare än här! passa på att beställa nån annan grej när du beställer också..jag beställde en kimber kabel..
Så om man har tur och slipper momsen så blir det ca 5300 totalt inkl frakt.
Kan inte fatta hur de kan ta ut moms på saker köpta utomlands men det är ju sverige i ett nötskal. Om de i usa skriver att det är en gåva kanske man kan slippa undan.
inom EU lägger dom inte på moms men från resten av världen gör de det. Men i vilket fall som helst blir det billigare! Vad ska du ha för lurförstärkare till RS1:orna??
du bör nog uppgradera till en bättre stärkare om du ska köpa RS1..kan rekommendera Sugden Headmaster som jag har själv men Harmony design som är billigare är säkert också mycket trevlig för pengarna!
Varför inte Grados batteridrivna RA-1 !! Den ligger på runt 4000:- - 5000:- här i sverige tror jag, men ska man ändå beställa från AA så kan man ju ta den där på en gång. Nått man dock bör tänka på är hur det är med garantier, vissa bolag har inte världsgaranti. Och köper man en produkt för så mycket åengar så kan det vara intressant att veta hur det står till med såna saker...