Vad tycker ni om dessa produkter? jag har hört både ris och ros så jag skulle vilja veta vad ni tycker är bra och vad som är dåligt(allt förrutom reparationsfrekvensen).
jag skrev ett ganska omfattande test om NAD S200 i Muisk och Ljudteknik nr 4 2001. I testet deltog även Sherbourn 5/1500A, Rotel RB-1080, samt Rotel RB-1090. MoLt går att beställa genom en postgiroinbetalning. På Ljudtekniska Sällskapets hemsida http://www.lts.a.se står det hur man gör.
Extremt kort sammanfattningsvis uppfattas S200ans diskant som något pyttelite dynamiskt komprimerad och "trött". Ungefär påliknande sätt som på en bättre enbitars CD-spelare.
s500:an tycker jag var trevlig, rätt fram och musikalisk, för priset säkert mycket bra.
Många jag pratat med anser att s300 är bättre än s100 och s200 tillsammans. Trots att jag inte jämfört dem mot varandra är ag beredd att hålla med dem. Kanske är s200 bättre med ett annat försteg. S100+200 kombinationen låter kyligare "råare" än s300 som upplevs som mer musikalisk.
s300 är dock mycket gedigen och välkonstruerad, öppna locket och jämför med s200, inte många likheter.
I denna prisklass är ju även S.A.T prylarna ett mycket hett alternativ. Fast silverline är snyggare!?