HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Nad S100, S200 och S500
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Loco 1
Member

170 Posts

Posted - 2002/08/13 :  19:30:17  Show Profile Send Loco 1 a Private Message
Vad tycker ni om dessa produkter? jag har hört både ris och ros så jag skulle vilja veta vad ni tycker är bra och vad som är dåligt(allt förrutom reparationsfrekvensen).

mvh erik

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2002/08/15 :  10:23:58  Show Profile Send Knoppen a Private Message
Hej Loco,

jag skrev ett ganska omfattande test om NAD S200 i Muisk och Ljudteknik nr 4 2001. I testet deltog även Sherbourn 5/1500A, Rotel RB-1080, samt Rotel RB-1090. MoLt går att beställa genom en postgiroinbetalning. På Ljudtekniska Sällskapets hemsida http://www.lts.a.se står det hur man gör.

Extremt kort sammanfattningsvis uppfattas S200ans diskant som något pyttelite dynamiskt komprimerad och "trött". Ungefär påliknande sätt som på en bättre enbitars CD-spelare.

Snyggt bygge dock.

Go to Top of Page

Gaddad
Member

126 Posts

Posted - 2002/08/15 :  11:11:00  Show Profile Send Gaddad a Private Message
Har en del lyssningserfarenhet av silverline.

s500:an tycker jag var trevlig, rätt fram och musikalisk, för priset säkert mycket bra.

Många jag pratat med anser att s300 är bättre än s100 och s200 tillsammans. Trots att jag inte jämfört dem mot varandra är ag beredd att hålla med dem. Kanske är s200 bättre med ett annat försteg. S100+200 kombinationen låter kyligare "råare" än s300 som upplevs som mer musikalisk.

s300 är dock mycket gedigen och välkonstruerad, öppna locket och jämför med s200, inte många likheter.

I denna prisklass är ju även S.A.T prylarna ett mycket hett alternativ. Fast silverline är snyggare!?

Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/08/15 :  11:26:53  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Jag har två S200 som står bryggade till två JBL monitorer.
Har inte ännu lyckats testa deras finljudsprefomance:) men
kraft saknas EJ.

Jag får återkomma med mer lyssning senare.

---------
När Tigern Springer Ur Djungeln; Springer Djungeln Ur Tiger
Go to Top of Page

Loco 1
Member

170 Posts

Posted - 2002/08/15 :  15:43:30  Show Profile Send Loco 1 a Private Message
knoppen, hur låg de andra förstärkarna till i jämnförelse med S200, vilken var bäst?

Skulle ni se det som ett bra köp?

mvh erik

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000