Ska koppla en aktiv baslåda via lågnivå till stereon, har en pre-out ledig på försteget så jag tänkte använda den som källan eftersom jag inte har subb utgång, det borde gå?
missförstå mig inte nu; EN!? preout, eller menar du ett PAR?? dvs om du har kopplat nåt på en utav preout utgångarna redan och därför bara har en kvar; då får du ju bara den ena kanalens basregister genom subban=inte så kul.... Du menar ju säkert ett par men jag var tvungen att fråga iaf!! som sagt; missförstå inte, försöker inte vara petimeter här...
Du får ursäkta mig jonsson ! Men jag hade tidigare ett delningsfilter som bara hade "stereo ut", jag tog signalen från ena kanalen och körde in i mitt bryggade slutsteg som drev min sub. Det fungerade alldeles utmärkt ! Så detta med att man måste ha ett delningsfilter/aktiv sub som "blandar" kanalerna är enligt mig rent blaj...(man hör ingen skillnad)
Jo ofta är väl basen praktiskt taget samma i båda kanaler men inte identiska..... finns väl anledning till att man kan blanda kanlinformation på substeg, om vi säger så... men men whatever works for you....;-)
Finns det inga förstärkarnackdelar med att bara ta ut signalen från en kanal? Jag antar att det kvittar för så svaga signaler. Men annars är det ju inte svårt att hitta kablar som gör 2RCA till 1RCA. Det använder jag till min subanslutning. Och den gör jag från tape-out. Fungerar utmärkt, och subens slutsteg får det väldigt lätt. Det är ju semester