HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Akustikproblem
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Klanters
Member

112 Posts

Posted - 2002/08/14 :  12:08:39  Show Profile Send Klanters a Private Message
Hej alla.

Jag har ett par funderingar:

1) Vad kostar "tubetrapparna" som Mårten design säljer? (Mårten designs hemsida fungerar inte så bra i min browser).

2) Vilka åtgärder skulle ni i första hand vidta för att få ordning på ljudet i en replokal, där det för närvarande är problem med att basen gärna vill bli "bumlig" och dränka övriga instrument? Rummet är rektangulärt med fönster längs ena långsidan. För närvarande är den ena kortväggen täckt med något slags dämpskivor och ett draperi, medan trumsetet står vid den andra kortväggen där övriga musiker också håller till.

mag
dom kallar oss mods

1587 Posts

Posted - 2002/08/14 :  12:42:02  Show Profile Send mag a Private Message
största tuben som mårten säljer kostar ca 4000:- st och är då 110cm hög.

//Magnu
Go to Top of Page

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2002/08/14 :  13:31:39  Show Profile Send drgreen a Private Message
å minsta typ 2 lakan..lika hög men inte lika tjock :-)

Go to Top of Page

Knoppen
Member

3244 Posts

Posted - 2002/08/15 :  18:14:17  Show Profile Send Knoppen a Private Message
quote:

Hej alla.

Jag har ett par funderingar:

1) Vad kostar "tubetrapparna" som Mårten design säljer? (Mårten designs hemsida fungerar inte så bra i min browser).

2) Vilka åtgärder skulle ni i första hand vidta för att få ordning på ljudet i en replokal, där det för närvarande är problem med att basen gärna vill bli "bumlig" och dränka övriga instrument? Rummet är rektangulärt med fönster längs ena långsidan. För närvarande är den ena kortväggen täckt med något slags dämpskivor och ett draperi, medan trumsetet står vid den andra kortväggen där övriga musiker också håller till.

Svar på 1:
Du kommer att behöva så många att du inte har råd.

Svar på 2:
Trummisen spelar alltid mycket starkare än övriga så att ljudtrycksnivån blir olidlig. Bygg hellre in trumsetet med skärmar och minst 20 cm mineralull lokalt över trummisen i taket. Skärmarna kan vara genomskinliga för att erhålla ögonkontakt.

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.2 sekunder. Snitz Forums 2000