HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Var på konsert igår......
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/07/08 :  22:37:16  Show Profile Send marbrink a Private Message
Var på The Roots igår på KB i Malmö. Det var den bästa konserten jag sett men det är ju inte speciellt konstigt då The Roots förmodligen är en av världens bästa liveband.
The Roots genomförande var kanon och de höll på i nästan två timmar(att de orkar)!
Men, men....
Varför är det nästan alltid så högt och dåligt ljud på konserter??? nån mer som var där? jag tycker det här drog ner helhetsintrycket av konserten nåt fruktansvärt...

Bravo
Member

5320 Posts

Posted - 2003/07/09 :  03:50:12  Show Profile Send Bravo a Private Message
Hellre högt än bra är väl mottot för dagen.

Bravo
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/07/09 :  11:37:26  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Det är så det låter "live"!
Är det inte så vi strävar efter att det ska låta hemma?

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/07/09 :  12:18:42  Show Profile Send marbrink a Private Message
det kan väl låta både bra och dåligt live också eller?? ;=)
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2003/07/09 :  12:28:54  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
självklart Sickan!

Var själv och lyssnade på lite jazz i förra veckan,
och la då märke till hur "hårt" trumpeten lät!? ***
Vi hade bara "stöd-mickat" lite, så trumpeten kördes rent akustiskt.
Jag skulle nog inte vilja att trumpet på skiva låter så hemma i vardagsrummet!
Tyvärr?
Måste alltså erkänna att jag vill ha ett bra men trevligt ljud hemma.
Jakten på den ultimata färgningen fortsätter!

Naturligtvis gäller detta denna trumpet i detta rum med den aktuelle trumpetaren (inte dålig).
En annan trumpet i ett annat rum med en annan blåsare, kan givetvis ge ett helt annat ljud.
Frågan är ju då tyvärr, vilket ljud man ska ha som referens?

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

Meyer
SW-hantering

209 Posts

Posted - 2003/07/09 :  21:36:28  Show Profile  Visit Meyer's Homepage Send Meyer a Private Message
KB har en skum filosofi. Dom krämar alltid på så in i sablarns högt. Det skär nästan i öronen.. väljud är det då inte..
Lite trist tycker jag!

lyssna först, bedöm sedan.
Go to Top of Page

dekengren
Member

389 Posts

Posted - 2003/07/09 :  23:26:30  Show Profile Send dekengren a Private Message
Kul att det var bra! Såg dom för några månader sedan på Berns i Sthlm - riktigt skitdåligt (ofokuserat, introvert, dåligt ljud, konstiga versioner, inga gästartister osv.) var det! Så konstigt, för deras liveskiva är ju grymt bra - kanske fick dom pisk av fansen efter förra turnén och vart tvingade att göra om den?

Ps. Min öron pep efter den konserten trots att jag använde öronproppar!!! .Ds
Go to Top of Page

zorro
Member

201 Posts

Posted - 2003/07/11 :  21:19:08  Show Profile Send zorro a Private Message
The Roots ska tydligen vara grymma live, fan att man missade dem när de var i stockholm.. även fast den inte skulle varit bra.
2h är väl inget, Ryan Adams höll på i över 3

heja sverige!

Edited by - zorro on 2003/07/11 21:20:03
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2003/07/12 :  01:55:55  Show Profile Send marbrink a Private Message
quote:
KB har en skum filosofi. Dom krämar alltid på så in i sablarns högt. Det skär nästan i öronen.. väljud är det då inte..
Lite trist tycker jag!

Har du rätt i! Jag fattar inte varför dom håller på så och många andra ställen också. Ingen gillar ju det! inte många i alla fall...
Tror dom kanske att de får igång publiken lättare då??

quote:
Kul att det var bra! Såg dom för några månader sedan på Berns i Sthlm - riktigt skitdåligt (ofokuserat, introvert, dåligt ljud, konstiga versioner, inga gästartister osv.) var det! Så konstigt, för deras liveskiva är ju grymt bra - kanske fick dom pisk av fansen efter förra turnén och vart tvingade att göra om den?

Ps. Min öron pep efter den konserten trots att jag använde öronproppar!!! .Ds

Tråkigt att det var så dåligt! Jag tror säkert att dom har gjort bättre konserter än den på KB också. Men de var en nyskapande show med trumsolon, gitarrsolon, ordlekar och covers. Men den fick bara en tvåa i HD men den recensenten hade inte många rätt.
Håller med att deras liveskiva är kanon! den är bättre än vad KB konserten var måste jag säga. Men där har dom väl också tagit det allra bästa.
Go to Top of Page

Fyhr
Member

236 Posts

Posted - 2003/07/24 :  20:24:23  Show Profile Send Fyhr a Private Message
detta med volymen på konserter förblir en gåta, jag har visserligen inte sett så mycket live MEN blackmore's night på slagthuset i malmö var en dröm! vet inte riktigt hur länge de höll på å spelade, men jag vill ha mer :)

synd att de inte spelar i sverige i år :(
Go to Top of Page

Slurpas
Starting Member

24 Posts

Posted - 2003/07/26 :  18:36:00  Show Profile Send Slurpas a Private Message
Hög volym är både bra och dåligt. Spelas det utomhus så får dom gärna fläska på hur mycket som hällst eftersom att då kan man variera hur nära man vill stå scenen, men det är lite kinkigare om det är ett litet utrymme innomhus... Själv gillar jag väldigt hög musik, men sånnt varierar ju även beroende på vilken musikstil det är som spelas...

All techno/trance/y0y0y0 must die

Coca to the people and good 80's to the worthy ones
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000