Dom är på väg imorgon. Ska bli intressant att höra hur dom står sig idag, om dom fortfarande fungerar. Jag har inget att prova dom med. Dom var bland det bästa som jag hittade för 20 år sedan. Och dom var dyra Hittade det gamla kvittot i samlingarna. Inköpta hos Stridbeck Hi Fi den 9/11 1984 för 1170 kr. Hur mycket kan det vara i dagens penningvärde?
Jag väntar med spänning! Tror dom står sig hyfsat mot dagens lurar. finns ganska många som gillar dom på www.head-fi.org tror jag i alla fall. Jag kommer att jämföra mot Grado SR225. Kanske lite för olika lurar för att göra en jämförelse i mellan egentligen. Jag dom hade säkert kostat minst 5000 kr idag..
SR-60 är förmodligen en elektretlur, eftersom även SR-80 är det. Skillnaden mot rena elektrostater består av ett enklare membran som är belagt med en konstant spänning istället för den polariserande spänning som elektrostatmembranet drivs med. (Ungefär så fick jag det förklarat för mig en gång i tiden. Resten har jag glömt...) Drivern blir inte så komplicerad och det blir säkert billigare rent produktionsmässigt...
Har ett par SRX-mark 3. Deras toppmodell från början på 80-talet. Har all den luftighet du efterlyser. Säljer den med tillhörande drivbox för 1200 kr. Kostade nya för 20 år sedan runt 2000 ( I det penningvärdet!) Är du intresserad : Ring 070-673 4438