Har en Sony MD MZ R 35 Den är jättebra och är helt nöjd med dess smidighet Men undrar om hörlurar?? Kan vilka som pluggas in T.ex. Sennheiser HD600 ??? Tänker då i första hand på de piggar som finns på tillhörande lurar vad ska dessa piggar vara bra för?? Hindrar dessa att använda andra lurar?? /MVH/ estevan
Jag har en MZ-R30, som jag tror kan vara en föregångare till MZ R 35. Jag har prövat att stoppa in min Sennheiser HD585 (eller nått sånt) i den. Det lät inget vidare. Min gissning är att Sennheiserlurarna vill ha en bättre hörlursförstärkare för att må bra. Vad gäller kontakt- stiften som sitter bredvid hörlurs- uttaget är dom till för fjärr- kontrollen (om det är samma som på min. Kul att det finns någon mer än jag som kör MD!
What can be said at all can be said clearly; and whereof one cannot speak, thereof one must be silent.
Vaddå det är klart man kör MD! Har en stationär billig hemma och en MD stereo i bilen smidigt är bara förnamnet. Är dessutom spekulant på en bärbar men en iPod lockar också så innan jag har bestämt mig så blir det ingenting.
Jag kör med Sennheiser HD600 och Clous hörlurskabel. Jag har låtit Clou sätta in en skarvkoppling så att jag kan byta kabel till en som passar min bärbara. Clous hörlurskabel är för styv för dom små minijackanslutningarna och det uppstår lätt glappkontakt. Men Clou modifierade den medföljande hörlurskabeln till min MD och satte dit en passande kontakt för skarvningen, så att jag lätt kan byta kabel. För att få det att fungera var jag tvungen att sätta en tejp-bit för dom små piggarna för musiksignalen verkade gå ut i piggarna och ställa till en massa hyss i styrningen. Fjärrkontrollen har jag alltså fått försaka, men hade jag varit smart så hade jag istället modifierat den hörlurskabel som man kan ansluta till fjärrkontrollen.
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker"
sedärja Melker!!! då var vi två... kör ochså stationär hemma har dock en äldre(mds je-530) spelare som jag faktiskt är väldigt nöjd med.. då har man ju såklart ochså MD i bilen och går precis som du och lurar på att köpa en bärbar ochså... Ursmidigt och skitbilligt med tanke på hur många cd skivor man får skrota efter att ha haft de i bilen:-(