HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Störningar från datorn
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pinhead
Member

349 Posts

Posted - 2003/07/14 :  10:41:27  Show Profile  Visit Pinhead's Homepage Send Pinhead a Private Message
Hejsan alla,

Jag har kanske en liten intrikat fråga. Jag spelar i ett band (www.hybreed.org) och vi använder oss av en dator som är inkopplad i PA:t. Problemet är att datorn inför ganska mycket störningar i PA-systemet. Vad kan man göra åt detta?

Mvh

Pierre

...det är bara jag som vet atombombsrecepten...och varför knarkare ler...

0hm

Rollo
Member

175 Posts

Posted - 2003/07/14 :  10:56:43  Show Profile Send Rollo a Private Message
Klassiker. Jag har mixtrat lite hemma för att få bort ett liknande problem, men resignerade till sist och köpte ljudkort med optisk digitalutgång och en extern DAC för att slippa jordloopar. Innan jag gav upp mixtrade jag en del med andra teorier - kvaliteten på datorns nätaggregat gjorde ganska stor skillnad samt diverse kombinationer av jordat/ojordat som säkert skulle ge elektriker mardrömmar. Jag prövade även med en billig jordavskiljare, men den åt upp en del av den (magra) ljudkvalitet som fanns.
Go to Top of Page

Pinhead
Member

349 Posts

Posted - 2003/07/14 :  11:03:13  Show Profile  Visit Pinhead's Homepage Send Pinhead a Private Message
Fungerade det med jordavskiljare?

...det är bara jag som vet atombombsrecepten...och varför knarkare ler...

0hm
Go to Top of Page

Rollo
Member

175 Posts

Posted - 2003/07/14 :  11:11:09  Show Profile Send Rollo a Private Message
Ja, jo. 'Originalmissljudet' försvann, men den tog en hel del diskant med sig. Kan tilläggas att det var en budgetjordavskiljare och att det säkert finns bättre modeller i högre prisklass.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000