Tänkte boka in ettt besök hos Ljudmakarn imorrn & lyssna lite på Amphion Xenon. Är det någon som har tips på lagom-elektronik som kanske skulle kunna passa dem? Ofta så är det typ 200kkr+ -elektrokronik uppkopplat.
Jag lyssnade en gång på en Amphion med billig elektronik, det lät platt och oengagerande. Den andra gången med bättre rörprylar och då kunde högtalaren visa vad den gick för. Otroligt vackert.
Utan att vara Aphion export tror jag att dessa går att köra med det mesta, det är högtalare som inte behöver kompenseras eller trixas så mycket med. Bra grejer helt enkelt.
Men jag skulle utan tvekan också lyssna via bra försäkare och källa, för att få en uppfattning om var gränsen för högtalaren går.
Aah, Henricsson - jag hade gärna hängt med och lyssnat - klart intresserad. Jag bor i Norrköping så jag vet inte om jag stressar upp dock...
fridefors: De där exen funderade jag över men det skulle ju kosta en hel del extra: Tänkte inte på att Norge är utanför EU - alltså blir det svensk moms på priset + växlingskursen + avgift för införsel av pengar i Norge!? Lyckades du fixa det på nåt annat sätt?? /Urban