Är i shoppingtagen och har förälskat mig i ljudet från Dynaudio contour 1.3 med Primare CD & förstärkare = bra ljud i min smak. Paketet går loss på dryga 35.000 och ligger tyvärr över min absoluta maxbudget (25.000). Nu har jag förtås jätteproblem att hitta något som kan "duga"... Har kollat in Arcam 65+ och Yamaha även Cambridge på elektroniken men på högtalarsidan har jag det knivigare... (Har även kollat in lite beg.)
Vore jättegla´ om någon ville dela med sig med lite tips och råd till en som lätt förvirrar sig i djungeln.... // idanh
Mitt tips är välj billigare elektronik om du är nöjd med högtalarna. Jämför t ex Cambridge CD:n och Arcam stärkaren (eller Rotels motsvarighet RA-02 som jag är supernöjd ägare till) med Primare-apparaterna. Det går att hitta väldigt bra apparater ganska billigt, tro mig. Skillnaderna är små. Att hitta ett par ok högtalare som man verkligen trivs med är betydligt svårare och man ska skatta sig lycklig om man lyckas överhuvudtaget.
Du kan ju alltid låna hem något annat och jämföra med när du känner att du har råd att uppgradera elektroniken sedan. Inte alltid det behövs ens då, även om pengarna finns.