Skillnaden i känslighet hos 9900 och 9700 verkar inte hindra folk från att byta rakt av. Impedansen för de båda ligger på 5,5 om jag inte missminner mig. Ska bli intressant att höra vad du får för resultat! Har du mätt dina burkar? Det faktum att de är kinkiga på muskival kan tyda på ojämn frekvensgång/spridning. Behöver ju inte låta dåligt för det, hjärnan vänjer sig om inte annat äckligt snabbt!
Var på hifikit med en kompis å pratade med en försäljare om XLS-basen (för ca 1,5-2 år sedan), då vi efter en stund för höra uttrycket, "ja jag vet inte hur mkt ni kan om högtalare, men man ska inte bara kolla på siffrorna". Det är ju jäkligt kul å bli bemött så när man är intresserad av att köpa!
Sedan har det ju visat sig att XLS basen har gjort braksuccé...
Inget ont om hifikit, men ibland kan man börja undra...
Jag kan hålla med dig att det finns "vissa" personer och några byggsatser som kanske inte håller måttet. Men det finns dom som gör.
Allt på detta forum verkar så jäkla "siffror" inspirerat! Här kör vi först med alla olika beräkningsprogram o dylikt innan det ens går att lyssna på konstruktionen! Jag får hålla med en av Sveriges största högt. konstruktörer när det gäller ungdoms DIY att hos dom är mätande 70% och lyssnande 30% medans det var 90% lyssning hos honom och 10% mätande.
Dazzin: Var det nått större fel på det han sa?
Ähh..Glöm lite teknik och lyssna mera så slipper vi tjafsa hela tiden.