Jag tycker du ska satsa på Sonus Faber Grand Piano och sen köpa mina matchande center och surround högtalare till dessa. Då hamnar du långt under din max gräns på 50K men har ändå ett riktigt kompetent system!
Och jag har faktiskt bestämt mig också och satt igång affärstransaktionerna. Valet föll till slut på Nautilus 804 och HTM1 centern. Det hela utföll så efter det att jag återgått till mitt ursprungliga resonemang / orsak till att köpa nya talare överhuvudtaget. Systemet skulle vara riktat mot Hembio i första hand, och då var B&Ws HTM1 center tungan på vågen i en mycket svår jämförelse. Den var helt enkelt GRYM (har jag som sagt tidigare).
I framtiden när jag får mer yta att vara på så blir det ett separat tvåkanalsystem utan kompromisser. Tack till alla för åsikter o erbjudanden.
Efter viss blodutgjutelse, svett och (glädje)tårar så står de då där hemma, Nautilusarna. Låter oinspelade inte alls bra, men det blir det nog ändring på. Mycket gedigen byggkvalité och tilltalande fomrgivning! Man lyssnar ju med ögonen oxå... Sade tidigare att centern är riktigt GRYM, kan lägga till epitetet "Monster" där också. Den ser SÅÅÅ mycket större ut hemma i mitt rum än i butiken. Den ÄR stor..... och låter stort.