Tänkte jag företa mig nu när jag har blivit husägare.
Fixa mig ett lyssningsrum med supra lorad på egen fas och en, så kallad hifi-säkring, typ den som debaterade vilt häromsistens. Men, skulle jag dessutom tjäna på att monera in en skiljetrafo bredvid elcentralen för min hifiström?
Bra ström kan göra underverk för ett bra system och du har kommit en bra bit på väg med en dedikerad kabel med egen säkring.. Så det är inte säkert att skillnaden blir jättestor,men det har iof en del att göra med hur din el är...
Glöm dock inte bort kablarna in i stereo delarna..
Lite OT kanske men om du verkligen vill minimera störningar så får man vara försiktig. Det finns en del relativt billiga grejer man kan göra men tyvärr brukar alla försäkringar flyga ut genom fönstret.
Ett grundtips är dock att först mäta upp ditt elsystem, en separerat fas för hifin är säkert inte dumt (dock är jag rätt kallsinnig till speciella "hifi-säkringar") men om du sedan vill börja rensa bort störningar så måste du först veta vilken typ det är (dvs, frekvenser m.m), en skiljetransfo tar ju inte bort alla störningar.
Har dock ingen anning vart en privatperson kan vända sig för att mäta upp ett elsystem, att koppla 230 V direkt till en spektrumanalysator är nog ingen bra idé. Borde dock gå.