Skönt att höra! Det här hände för ca en månad sedan och jag lyckades få ut den genom att trycka lätt på sidan av kalotten. Jag hör ju åtminstone ingen skillnad.
Tror nog att tonkurvan kan ändras (och distortion vid högre ljudtryck). Men det är säkert olika från fall till fall. Testade att mäta på två billiga domediskanter (nån form av coatat tyg) där den ena varit intryckt, den intryckta föll fortare vid högre frekvens än den hela (nu vet jag inte hur lika de var innan eftersom dom var billiga kan det säkert skilja en del i toleransen... man kunde dessutom se små spår efter intryckningen)
Som om jag hade ngt val... Hon har ju delfinansierat dem... Högtalarna är ett par Dynaudio 1.3 och jag är obenägen att byta diskanten om jag inte måste. De är ju hyfsat dyra. Svårt att höra ngt är det ju men jag är ju inte purung längre och hör antagligen inte högre än 10-12 kHz...
%&¤#!!¤....f-n...helv..... jag har ju metalldome......sh-t... Vet någon hur mycket en ny diskant till en Mirage OM5 kostar? Borde ha köpt MartinLogan......