Hej på er! jag är ny och grön här, söker lite svar runt ett par Högtalare jag har.
Märket är KLH model 364 och är producerade av Cambridge, Massachusetts.
Problemet med desa högtalare är att de stått så pass länge att bas membranen torkat och därmed sprukit.
Är det någon här som har erfarenhet av dessa högtalare? är det lönt att ens lägga några pengar på dem?
Efter skruvat ur elementen konstaterar jag att det är ett par SEAS 25F-WBX/DDhttp://www.seas.no/Gamle%20chassier%20pdf/25%20F-WBX%20and%20DD.pdf dessa finns ej längre att uppbringa . Vas: 140 L Fs: 35 Hz Qts: 0,37 Rekomenderat frekvensområde: 35-3000Hz Känslighet: 94dB
Tror ni att det kan tänkas vara ok att ersätta dessa med varandra? Funderade lite på om man kanske skall dämpa om lådorna med mer dämpmaterial då detta skall göra att lådan upplevs större än den eg är. Lådan är sluten och på ynka 37L vilket är bra med avseende på orginalelementen. Men det element jag titta på som ersättare bör eg ha ca 90-100L.
Fast detta är bara enligt vad jag kommit fram till och jag kan lätt säga att jag inte är någon expert på det här utan riktigt grön.
Vore kanon att få lite kommentarer på detta samt få lite förslag på prisvärda element att byta ut orginalen emot.