Skulle vilja ha några kommentarer om dessa högtalare. Pros & Cons! Jag vet att de kräver mycket förstärkare men det är inga problem, jag har 2x250w i 8 ohm. Mitt rum är på knappt 40m2. Men helst kan jag inte ha dem för långt ut i rummet. Går det att ha dem 40cm från bakvägg? Tackar för tipps! Dan
Har ett par 802 s3 mja jag tycker det blir betydligt bättre klart längre från vägg..men mitt rum är mindre och basarna lika så...250watt är nog vad man behöver...minst
Lär vara betydligt lättare att få till i normala bostadsrum än 801 enligt B&W-folket som demade Nautilus 800 på HiFi-Klubben i Göteborg. Det kan tyckas som en märklig tillfällighet, men faktum är att Nautilus 802 fungerar väldigt bra med Classé CA-401. Avspänt och skönt.
Nej, normalt är väl metaldomer tröttande i längden? Jag har bara lyssnat en kortare stund men uppfattade inte ljudet som vasst eller jobbigt, just då....bara att det fanns en skön kraft och tyngd!
min stärkare är Electrocompaniet AW250R (försteg EC4,5) det måste väl räcka mer än väl för att driva dem fullt ut!!?? Eller?
Jo EC nemo ska ju t.ex vara framtagna med 801 av nautilusmodell så borde ju funka den kombon kanske? Jag håller med redaktör nielsen lite när han säger metalldome...på cd matrial tycker jag det nästan aldrig hörs...med sacd tyckte jag att det störde ibland..kan tänka mej att med vissa pickuper så kan man få samma problem.Iaf 802 är väl lite väl korrekt om man säger så ibland och har den egenheten (iofs inte ovanlig hos högt) att den inte kommer igång förrän man drar på lite...Ljudbilden och mellanregistret tycker jag är riktigt bra...basen lite återhållen kanske (men ren!!). De tidigare serierna (vet ej om s2) hade ett riktigt invecklat filter med skyddskretsar som inte var några höjdare...serie 3 iaf var bättre men fortfarande ej optimalt (inget som inte en lödkolv, komponenter å fantasi kan fixa :-).