Hallå! Var på hifiklubben i Jönköping för ett tag sedan. Eftersom jag är ute efter en ny stärkare så frågade jag om det var något nytt på G från NAD. Expediten nämde något om en NAD C371 eller C372. Någon mer som vet något om detta?
/Micael
Rotel RA-11 - NAD T557 BD - B&W DM685 - Eichmann eXpress 4 - VAN DEN HUL The CLEARWATER
Ja, förstegsdelen är definitivt den begränsande delen i "gamla" C370 medan slutsteget däremot är mycket bra. Så det är helt rätt av NAD att uppgradera försteget rejält i C372. Jag tror dock inte att man kommer att uppleva någon revolutionerande skillnad mellan C370 och C372.
Effekthöjningen ser imponerande ut på pappret men frågan är om den spelar någon större roll för ljudet? C370 är ju i praktiken redan på 2x180W kontinuerligt enligt tidningstesterna (och vad är då C372's verkliga värden?) Man kan alltid hoppas att den högre effekten innebär ännu mer pondus och kontroll i basen om inte annat. Om förstegsdelen är tillräckligt förbättrad i C372 kanske jag köper den...
Skickade frågor till Hifiklubben kring de nya produkterna. Frågade om när de kommer till försäljning och förväntat pris. Här är svaret:
> Hej <namn editerat>!
> Dessa produkter är ännu för långt in i framtiden > för att jag skall kunna svara på när de kommer > eler hur mycket de kommer att kosta. > Jag gissar att det kommer att ta upp till ett halvår > innan vi har den information du söker.
Vad ska man säga? C160+C270 är mkt bättre än C370, så är det! På så sätt är ju försteget den begränsade faktorn eller hur? Jag vet inte exakt vad NAD har nergraderat på förstegsdelen i C370 men tydligen är det ju nånting efter vad mina öron säger och även Nad´s öron eftersom dom släpper en ny snart.