Har en konstig förfrågan angående mina nya basar till min B&W N.805 klon. http://www.seas.no/seas_line/woofers/H647.PDF Jag hittade i fyra hål till på baksidan (förutom de som sitter där från början). Dessa hål var inte genomgående men väldigt nära (kanske nån millimeter gods kvar. Nu undrar jag om de kan påverka basaran negativt om jag borrar genom dessa hål helt, så det blir åtta skruvhål i korgen istället för fyra. Anledningen är givet vis stabillitet och att orginalet har åtta skruvar.
6 st hål tycker jag känns helt OK. Inte för många, och inte för få; man kan göra den avfasningen vi har gjort på HFLS-1 och det känns som att elementet sitter fast ordentligt.
Borra på Audio Nicke. Och du fick mitt PM eller?
Vänligen // Pär Engelholm // Driver och äger Engelholm Audio
Dom är väl en del i en 3-vägare... nej förresten, det är en 2-vägare med inbyggd aktivt delad sub . Seas H535 i toppen och Peerless SLS 263 i botten. Vill inte blanda in nåt strul med 3-vägs passivt. Budgetbygge då jag hade allt utom SLS sedan tidigare och då jag även vill prova vad dessa billiga Peerless går för. Ev byter jag diskanterna mot Dynaudio D28/2 (som ligger här någonstans), men tänkte prova nagrefs moddning på dom först. Är dock i stort behov av mätprogram, då jag inte har tillgång till det numera. Inköp är på gång med det ska väl vridas och vändas på vilket vi vill ha. Det går långsamt med bygget nu på sommaren.