Detta tillhör väl kanske inte hifi men jag undrar om det är någon som kan rekommendera någon bra mikrofon till minidisc (för att t.ex spela in föreläsningar)? Priset spelar ingen roll.
Japp. Den lilla Sony micen funkar faktiskt riktigt bra. Dessutom slipper man allt trassel med sladdar o liknande... Det går faktiskt t.o.m. att spela in konserter. (om man får) Blir ju inte HiFi men duger för att utvärdera hur musikerna skötte sig. /J
Sonys lilla handhållna stereomic har jag mycket goda erfarenheter av. Har spelat in en del radiointervjuer och reportage med den, och den återger ljudet mycket bra. Inspelningsrummet återges mycket naturtroget.
- Carlsson Illuminati - "Frågetecknet är hur många det är som vet hur man njuter av livet." - Sista Ordet Admin www.Faktiskt.se
clas ohlson har en panasonickapsel för 15:-, funkar bra till tal och är lätt att arbeta med då den inte är xtremt liten. och om vill man impa på sin omgivning kan man ju alltid slita upp ett par sånna här:
Jag kan okcså rekomendera den handhållna Sony varianten. Har en själv... Det som är mer praktiskt med den lilla minstingen är ju att man slipper kablage. Om den primära användning är att spela in föreläsningar o liknande.