Tror inte att Bert Karlsson förlorar så mycket på hembrända skivor men om staten skulle lägga skatt på Tomma CD-rom och avskaffa momsen på ny CD skivor skulle inte jag klaga.
Bort med momsen på CD-skivor. Musik är kultur, liksom Böcker med.
Jag håller med att vi betalar mycket skatt i Sverige. Men jag vill att skatten ska bort på CD skivor. Tror inte de folkvalda i regeringen vill minska skatteunderlaget i första taget. En sådan skatte minskning måste finnasieras på något sett annars förlorar de ansiktet. Om skatten försvinner på cd-skivor kommer du Micke79 troligt vis spara mer pengar ändå. En skatt som Bert förespråkar måste genomföras i alla euroländer om den ska vara verksam. Det tar nog tid. För övrigt tror jag inte Dansbandselendet pirat kopieras över nätet så myckey. Mer troligt att den pirat bandas med kasett band.
Varför får den pajasen överhuvudtaget så mycket journalistiskt utrymme i kvällstidningarna??? Det är helt sjukt. Han är en företagsledare bland många andra. Vill han ha utrymme för sina åsikter får han väl köpa annonsplats!
Roligt att Bert ville ha mer skatter och moms när han för något år sedan med tårar i ögonen sa att regeringen DÖDADE dansbandsmusiken med sin moms på dansbandsställena! Ja, för min del så hade dom gärna fått gjort det!!