Om du ännu ej köpt kan jag rekommendera Sonys små pluggar EX-LP71. För 500 pix låter de helt ok; och de läcker inte ut något ljud o dämpar en hel del av utomstående. En bärbar spelare har oftast starka begränsningar i hörlursutgången, så Etymonic skulle jag då aldrig köpa. Du nyttjar inte dem i någon bärbar som jag testat iaf.
Kör själv med en Panasonic SL-SX410 tillsammans med ovanstående lurar.
Skall jag behöva vara seriös också? Mitt svaga tips i ett ämne som jag tyvärr råkar vara rätt okunnig i är att du bland lurarna inte bör glömma bort att titta på Sennheisers serie med bärbara lätta lurar. Jag vill minnas att de fick bra betyg i test av de svenska hifitidningarna.
Kanske! Men jag tycker nog att du kan offra en hundring av budgeten och köpa dig en engångskamera. Alternativt att du lägger till ytterligare några kkr och köper en proffskamera så att vi får fina bilder här på forumet.
Tomten brukar vara snäll så du kan ju alltid hoppas. Själv så önskar jag mig att han kommer med en stor säck pengar så att jag kan köpa en riktigt bra CD - spelare (ej bärbar) med lurar till.