Ska du bara ha stativet till digitalkameran så kommer man undan rätt så billigt då det inte behöver vara så tjockt för klara lite tyngre. Jag kör själv Velbon stativ och har samma till digitalkamera som systemkamera.
Velbon är ju kända och har varit med så länge jag kan minnas. Finns bra och smidiga modeller som passar utmärkt till digitalkameror. Mitt egna stativ har hängt med i över trettio år. Från en fransk, idag troligen okänd, tillverkare och priset var överkomligt vill jag minnas. Tungt, otympligt, livsfarligt bland stereoanläggningar men ruggigt stabilt och lättarbetat med sin kulled. En gång i tiden var det kolibrier som gällde så det har varit med på lite strapatser...
Vet sen tidigare att det inte är Kameran som tar bra bilder, utan den som komponererar dem, och trycker på knappen. MEN det går inte att komma ifrån att det blir bra kvalité på bilderna från en Kamer som verkar kostar ~ 3000:-
Själv måste jag hitta snygga högtalare, för att se vad mitt senaste inköp kan prestera.
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"